زلزله به بیش از ۳ هزار واحد مسکونی در مسجدسلیمان خسارت‌ وارد کرد

به گزراش رکنا، فرشاد جعفری شهنی با اشاره به خسارت‌ها به وضعیت زمین‌لرزه اظهار داشت: پس از زمین لرزه اخیر در شورای اداری در شهرستان مسجد سلیمان مصوباتی تصویب شد که پیرو آن کارشناسان بنیاد مسکن اقدام برآورد خسارت اولیه کردند و ماشین‌آلات بنیاد مسکن نیز به مسجدسلیمان اعزام شدند.

وی افزود: برآورد ارزیابی دقیق خسارت‌ها شروع‌ و نیروها به شهرستان اعزام‌ شده‌اند که بر اساس پیش‌بینی ما بیش از 2 هزار واحد مسکونی در بخش‌ مرکزی مسجدسلیمان و نزدیک به هزار واحد مسکونی در حوزه روستایی خسارت‌ دیده‌اند.

رئیس بنیاد مسکن مسجد سلیمان گفت: عمده خسارت‌ها شامل ترک‌های عمیق و نیمه عمیق به‌ویژه در دیواره‌های باربر بوده، با توجه به اینکه قدمت بناها بیش از سی سال است و بیشتر آن فرسوده‌ هستند و احتمال اینکه پس‌لرزه‌ها بتواند خطرات بیشتری ایجاد کنند نیز وجود دارد.

وی افزود: تصورمان این است که امکان تعمیر این واحدها در همان منطقه‌ای وجود ندارد. پیشنهاد ما این است که با رویکرد بازسازی کامل آن‌ها نگاه شود.

جعفری گفت: دو چالش پیش‌روی ما است نخستین چالش ما این است که عمده‌ این منازل در مناطق نشت نفت و گاز هستند و امکان بازسازی مجدد وجود ندارد و دومین چالش این است که عمدتاً این واحدها درشیب و کنار مسیرها و دره‌ها قرار گرفته‌اند که امکان بازسازی برای مردم وجود ندارد.

وی تأکید کرد: موقعیت مکانی به شکلی است که اگر خانه‌ای دچار خسارت اساسی شود خانه‌های دیگر را تحت تأثیر قرار می‌دهد و این موضوع حتماً یک نگاه ملی می‌خواهد با این رویکرد که بافت فرسوده مسجدسلیمان باید با رویکرد جابه‌جایی بررسی یا اینکه راه و شهرسازی راه‌حلی‌های دیگری پیدا کند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 488773 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟