آن طور که گزارش شده آتش‌سوزی هنگامی روی داده که این وسیله زیردریایی در مناطق شمالی این کشور مشغول محاسبات و اندازه‌گیری محیطی بوده است.
این وسیله دریایی پس از آتش‌سوزی به بندر سورمرسک منتقل شده که مقر اصلی ناوگان شمالی نیروی دریایی روسیه است.
وزارت دفاع روسیه اعلام نکرده است که تعداد سرنشینان در هنگام آتش‌سوزی چند نفر بوده اما نیروی دریایی گفته تحقیقات درباره علت و چگونگی این آتش‌سوزی آغاز شده است.
سخنگوی کرملین هم اعلام کرده ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور، سفر از پیش تعیین شده خود به منطقه ته‎ور در شمال غرب مسکو را لغو کرده و با وزیر دفاع، سرگئی شویگو جلسه گذاشته است.
استیو روزنبرگ، گزارشگر بی‌بی‌سی در مسکو می‌گوید خبرگزاری آربی‌ک روسیه به نقل از مقام‌های نظامی این کشور نوشته این یک زیردریایی آی‌اس ۱۲ روسی بوده که دچار حریق شده است.
وزارت دفاع روسیه رسما چنین جزئیاتی را تایید نکرده و تنها گفته: "حریقی در گرفته که منجر به خفه شدن ۱۴ ملوان زیردریایی شده است."
ای‌اس ۱۲ زیردریایی‌های کوچکی هستند که برای تحقیقات، جمع‌آوری اطلاعات نظامی، تجسس و همچنین انجام عملیات‌های ویژه استفاده می‌شوند.
روسیه تنها کشوی نیست که زیردریایی‌های آن دچار سانحه می‌شوند اما به گفته گزارشگر بی‌بی‌سی در مسکو اغلب سوانح زیردریایی‌های روسیه با تراژدی انسانی همراه می‌شود.
برجسته‌ترین آنها مربوط به سانحه زیردریایی اتمی کورسک بود که در سال ۲۰۰۰ با ۱۱۸ خدمه غرق شد. آن زیردریایی هم به ناوگان شمالی روسیه تعلق داست.
هشت سال پس از آن ۲۰ ملوان یک زیردریایی اتمی دیگر به نام نرپا خفه شدند. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 486178 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟