در گزارش جدید سازمان ملل در خصوص خشونت علیه کودکان در یمن آمده است طی پنج سال و نیم جنگ در یمن ۷۵۰۰ کودک کشته یا زخمی شده اند.

براساس گزارشی که سازمان ملل جمعه منتشر کرد، بیش از ۷۵۰۰ کودک در یمن در نتیجه پنج سال و نیم حملات هوایی، جنگ و حملات انتحاری، مین گذاری‌ها و دیگر تله‌های انفجاری جان خود را از دست داده یا زخمی شده اند.

آنتونیو گوترش دبیر کل سازمان ملل هنگام ارائه این گزارش گفت: این کودکان کشته یا زخمی شده بخشی از ۱۱۷۷۹ مورد خشونت شدید علیه کودکان بین دوره اول آوریل ۲۰۱۳ (۱۲ فروردین ۱۳۹۲) و ۳۱ دسامبر ۲۰۱۸ (۱۰ دی ۱۳۹۷) است.

در این گزارش آمده است، در حملات هوایی به رهبری سعودی ها، مدارس، بیمارستان‌ها و جشن‌های عروسی هدف قرار گرفته اند.

ویرجینیا گامبا نماینده ویژه سازمان ملل در امور کودکان گفت:: "این کودکان هیچ نقشی در آغاز این جنگ نداشته اند و باید به آن‌ها فرصت داده شود از آن خارج شوند و به آن‌ها برای بهبود یافتن کمک شود. "

گامبا از همه طرف‌های درگیری و کسانی که بر آن‌ها تاثیرگذارند، خواست "برقراری صلح را اولویت قرار دهند و فعالانه در مذاکرات صلح جاری مشارکت کنند. "

براساس این گزارش بیشترین میزان خشونت علیه کودکان در پنج سال و نیم جنگ در یمن ۷۵۰۸ کودک کم سنی است که کشته یا معلول شده اند.

در این گزارش آمده است تعداد کودکانی که طی پنج سال و نیم جنگ در یمن از دسترسی به امدادرسانی‌های بشردوستانه محروم شده اند، به شدت افزایش یافته است که تبعات فاجعه باری خواهد داشت.

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 485381 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟