وحشت مردم از گشت و گذار یک خرس در خیابان های شهر+ عکس

به گزارش رکنا ، این خرس قطبی ماده با ظاهری ضعیف و بیمار روز گذشته (سه‌شنبه) در حالی در حومه شهر "نوریلسک" سیبری دیده شد که با حالتی محزون و پاهایی گِلی دراز کشیده و هر از چند گاهی در جست‌وجوی غذا اطراف را بو می‌کشیده است.
طبق گفته‌های مقامات زیست محیطی محلی "نوریلسک"، این نخستین خرس قطبی است که در بیش از ۴۰ سال اخیر در شهر دیده است.
این خرس هم‌چنان تحت نظر مقامات پلیس و نیروهای اضطراری برای حصول اطمینان از امنیت آن و ساکنان منطقه در اطراف یک کارخانه پرسه می‌زند.
خرس ماده ابتدا در عصر روز یک‌شنبه در یک منطقه صنعتی در شمال شرق مرکز نوریسک مشاهده شده بود.
یک تیم از متخصصان امروز (چهارشنبه) قرار است برای بررسی وضعیت این حیوان و تصمیم‌گیری در مورد سرنوشت آن اعزام شوند.
یک متخصص محلی حیات وحش اظهار کرده که مشخص نیست چه چیزی این خرس را به شهر کشانده است، هر چند بعید است به سادگی گم شده باشد. او هم‌چنین گفته که چشم‌های این خرس قطبی خیس بوده و ممکن است به دلیل مشکلات بینایی نتواند به خوبی ببیند.
ساکنان محلی شهر "نوریلسک" که به دلیل تولید نیکل شهرت دارد، برای عکس‌برداری از این خرس از خانه‌های خود خارج شده بودند که پلیس از نزدیک شدنشان به این حیوان ممانعت به عمل آورد.
اخیرا بحران اقلیمی به زیستگاه‌های یخی دریایی که مختص خرس‌های قطبی است آسیب وارد کرده و آن‌ها را برای یافتن غذا روی خشکی‌ها مجبور به پیشروی به زمین‌ها و نزدیک شدن آن‌ها به انسان‌ها کرده است.
به نوشته روزنامه گاردین، همچنین در اوایل سال جاری میلادی (۲۰۱۹) و زمانی که ده‌ها قلاده خرس قطبی گرسنه برای یافتن غذا به مناطق مسکونی دورافتاده شمال روسیه پیشروی کرده و سعی در ورود به خانه‌ها و ساختمان‌های عمومی داشتند، در این مناطق وضعیت اضطراری اعلام شد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 483630 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟