ماجرای عجیب پلیسی که یک درخت را دستگیر کرد!+ عکس

در منطقه «لَندی کوتال» که یک اردوگاه ارتش در پاکستان است، درختی غل و زنجیر شده در آن وجود دارد؛ انگار کسی خواسته مانع فرار درخت بشود.

روی یکی از شاخه‌های درخت تابلویی آویزان است که در بخشی از آن نوشته شده: من بازداشت هستم!

این درخت پرسش های بسیاری برانگیخته که چرا در غل و زنجیر است و به همین دلیل مورد توجه بازدیدکنندگان و گردشگران قرار گرفته است.

داستان درخت به سال ۱۸۹۸ میلادی بازمی‌گردد؛ وقتی یک افسر بریتانیایی به نام جیمز اسکوئید James Squid بر اثر خوردن مشروبات الکلی تصور کرد که درخت در حال حرکت است؛ بنابراین، به گروه سربازان دستور داد تا درخت را دستگیر کنند، سربازان دستور افسر را اجرا کردند و درخت را با غل و زنجیر بستند که تا امروز و پس از گذشت بیش از ۱۰۰ به همان شکل مانده است.

اما اینکه چرا همچنان درخت در غل و زنجیر مانده به دلیل این بود که بریتانیایی‌ها می‌خواستند به مردم پیام بدهند. پیام آن‌ها این بود که اگر یکی از افراد قبیله بخواهد حرکتی علیه راج بریتانیایی انجام بدهد، سرنوشتی همچون درخت را خواهد یافت.

امروزه بومی‌ها این درخت را سمبل قوانین ظالمانه‌ای می‌دانند که استعمارگران بریتانیایی در طول دوران استعماری خود علیه مردم و مخالفان اجرا کردند.

استعمارگران به موجب قوانین خود می‌توانستند قبایل و خانواده‌های پاکستانی را در صورت اثبات ملحق شدن به معترضین دسته جمعی مجازات کنند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 483206 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟