ماجرای مخوف‌ترین پروژه سازمان سیا برای کنترل ذهن و شستشوی مغز

استفاده از این روش‌های را می‌توان یک نوع آزار و اذیت فیزیولوژیکی/ روانی فجیع دانست. این عملیات باعث شد که افراد با خاطرات مبهم، ناقص و به هم آمیخته تا پایان عمر خود زندگی کنند.

افزون بر این، این پروژه به دنبال پاسخ این سوال بود که؛ "آیا ما می‌توانیم فردی را به نقطه‌ای برسانیم که در برابر اراده خود و حتی در برابر قوانین اساسی طبیعت، اختیاری نداشته باشد؟ "

آزمایشگرها، آزمایش‌های داخلی و خارجی را با استفاده از LSD در کنار هیپنوتیزم و ایزوله کامل افراد انجام می‌دادند تا از نظر روان شناختی و روش‌های بازجویی در مورد افراد بشر اطمینان حاصل کنند. این پروژه همچنین به بررسی اثرات اعتیاد به مورفین، ترک سریع مواد مخدر و استفاده از مواد شیمیایی می‌پرداخت. سازمان سیا اغلب آزمودنی‌ها را از بین اقلیت‌های نژادی و زندانیان نظامی انتخاب می‌کرد و در مکان‌هایی مخفی در بخش‌هایی از اروپا و آسیا، مورد ازمایش قرار می‌داد.

به جز نتایج آشکار غیر انسانی از پروژه‌هایی که همه شرکت کنندگان قربانیان PTSD و مشکلاتی دیگر بودند، شیوع برخی اختلالات روانی، از دیگر اتفاقاتی بود که در حاشیه این آزمایشات رخ داد. در نهایت در سال ۱۹۷۵ این آزمایشات متوقف و تحت نظارت نهاد‌های حقوق بشری قرار گرفت. گرچه برخی مدعی این موضوعند که این آزمایشات همچنان ادامه دارند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 480497 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟