حجم ویدیو: 4.00M | مدت زمان ویدیو: 00:00:35

به گزارش گروه ترجمه رکنا، در این ویدیو ولورین در یکی از جنگل های میشیگان برای پیدا کردن غذا اقدام به دزدیدن سر بریده شده یک بز نر از کنار شکارچی می کند.

وُلوِرین یا راسوی بزرگ جثه‌ترین عضو خانواده راسویان و بومی آمریکای شمالی و شمال اورآسیا است. دله یک گوشتخوار درشت و نیرومند است که بیشتر به یک خرس کوچک می‌ماند تا راسو. شکل ظاهری او آمیزه‌ای از گورکن و یک خرس کوچک با خز زبر و تیره رنگ است که در هر سمت بدن یک نوار کم رنگ دارد.

نام علمی این حیوان gulo در زبان لاتین به معنی حریص یا دله است و معمولاً هم با همین لقب شناخته می‌شود همانطور که در ایران نیز خویشاوندان او همچون سمور و قاقم را دله می‌نامند. دلیل این لقب آنست که ولورین هم مثل دیگر خویشاوندان راسوسان خود به دلیل متابولیسم بالای بدنش باید به سرعت غذا بخورد و خیلی از اوقات دست به کشتار اضافه می‌زند و همچنین از درندگی و جسارت بسیار بالایی برخوردار است و به طعمه‌هایی چندین برابر بزرگتر از خود حمله می‌کند.

آنها پرندگان و پستانداران کوچک را شکار می‌کنند و از لاشه جانوران نیز تغذیه می‌نمایند اما قادرند حتی حیوانات بسیار بزرگتر از خود همچون انواع گوزن را از پا درآورند.

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 479956 ویرایش خبر
لینک کپی شد
عارفه اندرودی
آیا این خبر مفید بود؟