معلمان فلوریدا می‌توانند با سلاح گرم در کلاس درس حاضر شوند

پارلمان ایالتی فلوریدا در امریکا با ۶۵ رأی موافق در برابر ۴۷ رأی مخالف قانونی را به تصویب رساند، که بر پایه آن به آموزگاران اجازه داده می‌شود، در آینده در کلاس درس اسلحه به همراه داشته باشند.
دونالد ترامپ، رئیس جمهور امریکا پیش‌تر حمایت خود را از تصویب چنین قانونی اعلام کرده بود.
در ماه فوریه سال ۲۰۱۸، دانش‌آموز پیشین دبیرستانی در فلوریدا به دبیرستانی در شهر پارکلند این ایالت حمله کرد و با سلاح نیمه‌خودکار ۱۷ نفر را کشت و شماری را زخمی کرد.
حامیان حمل و نگهداری اسلحه در امریکا می‌گویند، آموزگاران مجهز به اسلحه، سریع‌تر می‌توانند مهاجم مسلح را متوقف کنند. البته بر پایه این قانون، کادر آموزشی مدارس پیش از اجازه حمل اسلحه، باید ۱۴۴ ساعت آموزش مرتبط پشت سر گذاشته باشند. برخی مناطق فلوریدا از هم اکنون مخالفت خود را با اجازه حمل اسلحه در کلاس درس اعلام کرده‌اند.
انجمن ملی سلاح امریکا (NRA)، یکی از بانفوذترین تشکلات در این کشور، از حامیان تصویب این قانون است. 
منتقدان چه می‌گویند؟
منتقدان می‌گویند شمار بیشتر اسلحه باعث افزایش امنیت نمی‌شود. آنها بیم آن دارند که حمل اسلحه در مدارس، بر شمار حوادث بیفزاید و وظایف پلیس تاحدودی به معلمان واگذار شود.
از سوی دیگر منتقدان نسبت به احتمال این‌که در صورت حمله، پلیس، معلمان مسلح را با مهاجمان مسلح اشتباه بگیرد، هشدار می‌دهند.
پس از حمله مسلحانه ۲۰۱۸ به دبیرستان پارکلند، این ایالت با حضور کارمندان یا مأموران مسلح در مراکز آموزشی مانند مدارس و دانشگاه‌ها موافقت کرده بود. از دیگر اقداماتی که پس از حادثه خونین پارکلند انجام گرفت می‌توان به افزایش سن متقاضیان خرید سلاح از ۱۸ به ۲۱ سال اشاره کرد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 473533 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟