خبر ویژه / سیل به کرمان رسید + خطر مرگ با سلفی سیلی

مریم سلاجقه  اظهار کرد: سامانه بارشی جدید از بعدازظهر امروز (شنبه) از سمت جنوب و غرب وارد کرمان می‌شود و تا پایان روز یکشنبه در استان فعال است.

وی با اشاره به اینکه مناطق جنوب و شرق استان تا ظهر دوشنبه بارش باران دارند، ادامه داد: بارش تگرگ، افزایش ابر، رگبار، باران‌های تند و لحظه‌ای را طی این روزها در استان کرمان خواهیم داشت.

مناطق همجوار استان هرمزگان بیشترین بارندگی را دارند

سلاجقه عنوان کرد: با فعالیت این سامانه آب گرفتگی معابر، سیلابی شدن مسیل ها، طغیان رودخانه‌های فصلی و جاری شدن آب از بالا دست در استان رخ می‌دهد.

کارشناس مرکز پیش بینی هواشناسی استان کرمان افزود: بیشترین حجم بارش تجمعی در مناطق همجوار استان هرمزگان و نقاطی از شهرستان‌های قلعه گنج، منوجان، فاریاب، رودبار جنوب، جیرفت، کهنوج، بافت، رابر، عنبرآباد، ریگان، کرمان، کوهبنان و زرند رخ می‌دهد.

وی گفت: توصیه می‌شود تمامی افراد به ویژه عشایر از تردد، توقف، اسکان و چرای دام در اطراف رودخانه‌ها و مسیل ها خودداری کنند.

سلاجقه با تاکید بر لزوم پرهیز از صعود به ارتفاعات به علت رعد و برق افزود: افراد در هنگام رعد و برق حداقل فاصله را با زمین داشته باشند و از گوشی همراه استفاده نکنند.

با سیلاب سلفی نگیرید

کارشناس مرکز پیش بینی هواشناسی استان کرمان تاکید کرد: توصیه مؤکد می‌شود افراد از گرفتن سلفی با سیلاب خودداری کنند چرا که این امر می‌تواند عواقب خطرناکی به دنبال داشته باشد.

وی با اشاره به احتمال طغیان رودخانه‌های فصلی در استان کرمان عنوان کرد: حضور افراد در بستر و اطراف رودخانه‌ها واقعاً خطرناک است.

سلاجقه با بیان اینکه قدرت سیلاب در استان کرمان به شدت لرستان نیست، گفت: روستاهای دارای ارتفاع پست و افرادی که در بستر رودخانه‌ها حضور دارند در معرض خطر هستند.

احتمال خطر سیلاب برای تمام روستاها و مناطق اطراف رودخانه‌ها

کارشناس مرکز پیش بینی هواشناسی استان کرمان با اشاره به اینکه بارش‌ها در اثر فعالیت این سامانه سنگین است، ادامه داد: احتمال خطر سیلاب برای تمام روستاها و مناطق اطراف رودخانه‌ها وجود دارد.

وی بیشترین میزان بارش را مربوط به مناطق همجوار با استان هرمزگان دانست و عنوان کرد: پیش بینی می‌شود در کهنوج بیش از ۵۰ میلیمتر بارندگی رخ دهد.

سلاجقه از احتمال بارش بیش از ۳۰ میلیمتر در شهر جیرفت خبر داد و هشدار داد: احتمال خطر سیلاب در اطراف این شهر وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه این بارش‌ها به دلیل رگباری بودن خطرناک هستند، افزود: در اثر فعالیت این سامانه احتمالاً شهر کرمان حدود ۱۵ میلیمتر بارش دارد.

وی متذکر شد: در هفته گذشته بارش باران در ماهان زیاد نبود اما به دلیل رگباری بودن منجر به سیلاب در این منطقه شد بنابراین لازم است افراد جانب احتیاط را نگه دارند.

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 469235 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟