مرگ وحشتناک 13 زن و مرد در کردستان / مردم سلفی نگیرند

عیسی گوهری صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه و مطبوعات استان کردستان، اظهار داشت: در بحث تصادفات جاده‌ای در این ایام از لحاظ فقره وقوع ۵۳ درصد، از لحاظ آمار فوتی‌ها ۴۳ درصد و از لحاظ مجروحین ۱۰ درصد کاهش داشته‌ایم.

وی به علل وقوع بیشترین تصادفات جاده‌ای در محورهای کردستان اشاره کرد و افزود: بیشترین علل وقوع تصادفات برون شهری عدم توانایی در کنترل خودرو با ۳۵ درصد و تجاوز به چپ با ۱۷ درصد بوده است.

رئیس پلیس راه‌های استان کردستان ادامه داد: همچنین آمارها نشان می‌دهد که ۴۶ درصد حوادث مربوط به واژگونی خودرو و ۴۵ درصد نیز بر اثر برخورد دو خودرو از روبرو با هم بوده است.

سرهنگ گوهری یادآور شد: بر اساس شماره پلاک خودروها نیز آمارها نشان می‌دهد ۲۷ درصد تصادفات مربوط به خودروهایی با پلاک مرکز استان، ۳۱ درصد مربوط به شهرستان‌های استان و ۴۲ درصد مربوط به سایر شهرهای کشور بوده است.

وی بیان کرد: بیشتر تصادفات منجر به فوت نیز مربوط به روزهای اوایل طرح نوروزی و در ۲۶ و ۲۸ اسفند ماه سال گذشته است که ۹ نفر جان باختند و از اول امسال تا ۱۶ فروردین ماه نیز چهار نفر فوتی داشته‌ایم.

رئیس پلیس راه‌های استان کردستان در ادامه به یکی از مشکلاتی که همواره در صحنه‌های تصادفات برون شهری با آن مواجه هستند، اشاره کرد و گفت: در این حوادث متأسفانه مردم و خودروهای عبوری در محل حادثه توقف کرده و همین امر باعث ایجاد تصادف و حوادث دیگر می‌شود.

سرهنگ گوهری اظهار داشت: از مردم و شهروندان درخواست داریم در این مواقع به جای سلفی گرفتن با صحنه تصادف، در امر امدادرسانی به نیروهای امدادی و پلیس کمک کنند و یا اینکه با خلوت کردن محل حادثه بزرگترین کمکی که می‌توانند به نیروهای خدماتی کنند را انجام دهند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 467575 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟