علی حیدری با اشاره به اهم خسارت‌های وارده در شهرستان ابهر بر اثر بارش‌های اخیر، عنوان کرد: بر اثر بارش‌های اخیر، راه دو روستای ابهر مسدود شده است.

وی با اشاره به مسدودی موقت مسیر چشین و مسیر روستای داوودگر بر اثر ریزش کوه، ادامه داد: این راه در حال بازگشایی است.

این مسئول با اشاره به تخریب خانه‌های روستایی بر اثر میزان بالای بارش‌ها، تصریح کرد: در حدود ۱۵۰ واحد مسکونی روستایی بر اثر بارش باران در این شهرستان تخریب شده است.

فرماندار شهرستان ابهر با اشاره به اینکه دبی آب رودخانه ابهررود 20 مترمکعب بر ثانیه است، ادامه داد: میزان بارندگی در سه روز اخیر در حدود ۷۰ میلی‌متر بوده است.

توزیع 2000 کیسه شن در نقاط حادثه‌خیز ابهر

دبیر ستاد بحران شهرداری ابهر، از توزیع 2000 کیسه شن در نقاط حادثه‌خیز ابهر خبر داد.

جواد شاه‌محمدی در گفت‌وگو با ایسنا، منطقه زنجان، اظهار کرد: پیرو اعلام سازمان هواشناسی مبنی بر بارش شدید باران در شهر ابهر، همه امکانات، تجهیزات و ماشین‌آلات عمرانی و خدماتی به همراه ۲۵۰ نفر از نیروهای اجرایی و ستادی شهرداری به صورت آماده‌باش کامل هستند.

وی عنوان کرد: برای مقابله با سیل، اقدامات پیشگیرانه خصوصا لای‌روبی و پاک‌سازی همه انهار، مسیل‌ها و ترمیم کانال‌ها در نواحی پنج گانه به صورت جهادی انجام گرفته و تدابیر لازم برای استفاده از امکانات و تجهیزات بخش خصوصی در صورت نیاز اتخاذ شده است.

شاه‌محمدی ادامه داد: به منظور جلوگیری از نفوذ آب به منازل و مغازه شهروندان بیش از 8000 کیسه شن آماده و 2000 کیسه شن نیز در نقاط حادثه‌خیز توزیع شده است.

وی خاطرنشان کرد: از شهروندان تقاضا می‌شود از توقف در حریم رودخانه، روی پل‌ها و دهانه کانال‌ها خودداری کرده و نکات ایمنی را رعایت کنند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 467284 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟