جزئیات خودکشی دسته جععی 12 تن در بندرعباس / مردی تهدیدش را عملی کرد!

به گزارش گروه حوادث رکنا، این حادثه از سوی مسوولان آتش نشانی بندرعباس به عنوان یک خودکشی دسته جمعی اعلام شده که در جریان آن یک نفر فوت و11 نفر نیز مصدوم شدند.

مدیرعامل آتش نشانی بندرعباس در این خصوص به خبرنگاران اظهار داشت: ظاهرا معتادان بستری در این مرکز نسبت به شرایط نامناسب و رفتارهای بد در این مرکز اعتراض هایی داشته اند.

آتشپاد فرجام دانش بیان داشت: این افراد در اعتراض به این شرایط در های محل اسکان را از داخل قفل کرده و تهدید به آتش زدن محل کرده اند و پس از یک ساعت و نیم نیز تهدید خود را عملی و مرکز را به آتش کشیده اند.

وی با انتقاد از نبود هیچگونه تجهیزات ایمنی در این مرکز، افزود: ماموران آتش نشانی در اسرع وقت پس از گزارش این حادثه، در محل حاضر و موفق به نجات جان افراد گرفتار در آتش شدند.

مدیرعامل آتش نشانی بندرعباس گفت: در جریان این حادثه 11 نفر مصدوم و یک نفر نیز جان خود را از دست داد.

مدیر روابط عمومی و امور بین الملل دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی هرمزگان گفت: به دنبال حادثه آتش سوزی در یک مرکز ترک اعتیاد در منطقه آبشورک بندرعباس، 12 نفر مصدوم شدند.

دکتر فاطمه نوروزیان بیان داشت: از این شمار یک فرد 45 ساله به دلیل مشکل تنفسی ناشی از استنشاق زیاد دود ، جان خود را از دست داد.

وی افزود: سایر مصدومان به بیمارستان خلیج فارس و شهید محمدی بندرعباس منتقل و تحت درمان قرار گرفتند.

نوروزیان خاطرنشان کرد: مصدومان منتقل شده پس از بهبود شرایط جسمی، با حال عمومی مساعد از بیمارستان مرخص شدند.

وی در خصوص اینکه آیا مصدومان این حادثه دست به خودکشی دسته جمعی زده اند یا خیر، گفت: مجموعه بهداشت و درمان تنها به ارایه خدمات درمانی مورد نیاز به افراد و بیماران منتقل شده به مراکز و بیمارستان ها می پردازد و اظهار نظری در خصوص علت حوادث ندارد.

نوروزیان بیان داشت: اظهار نظر در خصوص حوادث و علتهای آن باید از سوی دستگاه های مسوول انجام شود.

خبر خودکشی دسته جمعی بیماران در مرکز ترک اعتیاد بندرعباس در حالی بر روی پایگاه های خبری هرمزگان مخابره شده، که مسوولان بهزیستی آن را تکذیب کردند.

مدیر روابط عمومی اداره کل بهزیستی هرمزگان با تکذیب خبر منتشر شده از سوی مدیرعامل آتش نشانی، اظهار داشت: موضوع خودکشی دسته جمعی بیماران در یک مرکز ترک اعتیاد در آبشورک کذب محض و شیطنت رسانه ای بوده است.

غلامحسین رازمند بیان داشت: واقعیت ماجرا این است که در تاریخ 12 اسفند ماه دو نفر از بیماران مقیم مرکز با حبس سایر بیماران در سالن اقدام به قفل درب و آتش زدن پتوها کرده اند که بلافاصله موضوع به آتش نشانی، اورژانس و پلیس اطلاع داده شد.

وی ادامه داد: پس از طی شدن زمان و حضور با تاخیر ماشین آتش نشانی ، با مداخله آتش نشانی و پلیس، حریق اطفا و عاملان دستگیر و تحویل مراجع قضایی شدند.

رازمند خاطرنشان کرد: متاسفانه در این حادثه یکی از بیماران بر اثر استنشاق ناشی از دود در مسیر بیمارستان در آمبولانس فوت و تعداد 11 نفر با عوارض ناشی از دود به بیمارستان منتقل و پس از درمان ترخیص شدند.

رازمند بیان داشت: فعالیت مرکز مذکور تا اطلاع ثانوی به علت آسیب یکی از اتاق های آن متوقف و نسبت به اعزام بیماران به سایر مراکز اقدام لازم به عمل آمده است.

مدیر روابط عمومی بهزیستی هرمزگان تاکید کرد: این ماجرا یک حادثه بوده و‌مراکز ترک اعتیاد تحت نظارت سازمان بهزیستی طبق پروتکل های موجود با شرایط معمول فعالیت دارند .برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 462663 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟