این کفگیر جادویی قویترین دروغ سنج است ! + عکس

به گزارش گروه ترجمه رکنا، آیایداه یک قبیله بادیه نشین در شمال غربی مصر و دروغ سنج آنها ، روایت قدیمی است که برای تعیین اینکه آیا یک مظنون در یک جرم بیگناه یا گناهکار است ،مورد استفاده قرار می گیرد. آنها باید در حضور مقامات قبیله ای یک قاشق که در آن فلزات داغ ریخته اند را لیس بزند و اگر زبان آنها به صورت تلخ باشد، آنها گناهکار هستند، اگر اینگونه نباشد بی گناه خوانده می شوند.

این مراسم در کشورهایی مانند اردن و عربستان سعودی ممنوع است، اما در مصر همچنان اجرا می شود ، گرچه گروه های مذهبی در کشور آفریقایی آن را خلاف باورهایشان می دانند.

مظنونان مجبور بودند یک قاشق داغ را برای اثبات بیگناهی خود لیس بزنند تا حقیقت دروغ و راستگویی آنها روشن شود. پایه و اساس این حکم، این است که یک شخص دروغ گو عصبی است و دارای دهان خشک است، بنابراین زبان آنها توسط فلز گرم خواهد سوخت اما اگر آنها بی گناه باشند، چنین اتفاقی نخواهد افتاد به این دلیل که بزاق روی زبان آنها در برابر فلز قرمز داغ محافظت می کند.با این حال، مخالفان این مراسم ادعا می کنند که این طور نیست و این آیین نه تنها موجب آسیب فیزیکی به مظنونان است، بلکه اغلب منجر به محکومیت آنها می شود، حتی اگر آنها واقعا بی گناه باشند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 461916 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟