2 جوان سردشتی از مکان مرگشان یک ویدیو در فضای مجازی منتشر کردند+ تصویر

سلیم اجاق امروز اظهار داشت: ساعت 14 روز جمعه، شهروندان طی تماس با سامانه 125 از مفقود شدن یک دستگاه پراید به همراه 2 سرنشین در دریاچه سد سردشت حوالی روستای «بالان» در حدود هفت کیلومتری این شهر خبر دادند.

وی بیان کرد: تیم امداد و نجات آتش نشانی متشکل از 2 نفر غواص به محل اعزام شدند اما غیر از تعدادی وسایل و رد لاستیک های یک دستگاه خودرو در نزدیکی آب مدارک دیگری دال بر غرق شدن خودرو پیدا نکردند.

سرپرست آتش نشانی و خدمات ایمنی سردشت افزود: به علت محدود بودن امکانات این آتش نشانی، سه نفر غواص از مهاباد با همراهی نیروگاه سردشت از صبح روز شنبه به این تیم پیوسته و تلاش ها همچنان در دریاچه این سد ادامه داشت که متاسفانه نتیجه‌ای حاصل نشد.

اجاق تصریح کرد: به گفته اعضای خانواده افراد گم شده، این 2 نفر حدود چهار روز پیش با استفاده از فضای مجازی ویدئویی را از خود و موقعیتی که در آن بودند، منتشر کرده اند و چون از آن مدت تاکنون خبری از آنها نشده، همه آنها گمان می کنند که این افراد در دریاچه سد غرق شده‌اند.

وی اضافه کرد: غواصان با دوربین‌های پیشرفته که توانایی جستجو در شعاع 2 متری در داخل آب را داشت مشغول جستجو بودند و فضایی به وسعت بیش از 30 متر با عمق هشت تا 21 متر را پایش کرده و تا به امروز موفق به پیدا کردن هیچ اثری از این 2 جوان نشدند.

سرپرست آتش نشانی و خدمات ایمنی سردشت با بیان اینکه خانواده‌های این دو جوان از دو غواص دیگر از شهرستان سقز برای ادامه عملیات استفاده کردند، گفت: امروز پس از پنج روز و با سه ساعت ادامه عملیات خودروی غرق شده در عمق 20 متری پیدا شد و خودرو با جرثقیل از آب دریاچه بیرون آمد که متاسفانه جسد هر دو جوان در حالی که در داخل خودرو بودند، پیدا شد.

سد خاکی سردشت دارای 30 کیلومتر طول بوده و دارای یک نیروگاه 150 مگاواتی است که در روزهای آینده آبگیری آن به اتمام می رسد.

از آب ذخیره شده در پشت این سد، آب شرب شهرهای سردشت و ربط تامین می شود و بخشی نیز برای آبیاری اراضی پایین دست اختصاص پیدا می کند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 461010 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟