شایعه وجود زالو در آب چشمه دشت ارژن شیراز رد شد

به گزارش گروه حوادث رکنا، روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز روز شنبه به نقل از دکتر عبدالرسول همتی معاون بهداشتی این دانشگاه گزارش داد: کارشناسان بهداشت محیط به صورت ماهانه، هفتگی و در برخی موارد روزانه نسبت به انجام آزمایش های میکروبی بر روی آب این چشمه اقدام می کنند که تاکنون هیچ گونه گزارش منفی اعلام نشده است.

وی گفت: انتظار است هموطنان به شایعات فضای مجازی توجه نکنند و انتشار دهنده این نوع خبرها نباشند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز به هموطنان توصیه کرد در سفرها برای اطمینان بیشتر از حفظ سلامتی خود از آب بسته بندی شده، آب معدنی و آب های لوله کشی بهداشتی به ویژه در سفرها استفاده کنند و نسبت به مصرف آب آشامیدنی خود دقت بیشتری داشته باشند و از مصرف آب حوضچه ها بپرهیزند.

همتی گفت: در راستای ارتقای سلامت مردم و برای اطمینان بیشتر هموطنان از سالم بودن آب آشامیدنی منطقه دشت ارژن، صبح شنبه 27 بهمن ماه جاری از حوضچه های موجود در این منطقه توسط کارشناسان بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شیراز نمونه برداری شد و خبر تکمیلی بعدا اعلام می شود.

پیام هایی در شبکه های اجتماعی در حال بازنشر است که در آنها ادعا شده است: افرادی که از آب چشمه دشت ارژن شیراز نوشیده اند به علت وجود زالوهای ریز در آب به بیماری های گلو و مری و گوارشی مبتلا شده اند؛ مطالبی که نادرستی آن توسط دانشگاه علوم پزشکی شیراز اعلام شد.

زالو از گروه کرم‌های آبزی و از راسته آرواره‌داران است و بیشتر در اطراف آب‌های شیرین زندگی می‌کند. شناخته‌شده‌ترین زالوها خون‌خوراک هستند و از خون مهره‌داران تغذیه می‌کنند.

این در حالی است که دشت ارژن در فاصله 35 کیلومتری غرب شیراز دراستان فارس قرار دارد و بارش های اخیر چشمه ها و آبشارهای این منطقه را پر آب کرده است.

این منطقه در مسیر ارتباطی شیراز - بوشهر واقع است. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 458720 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟