به گزارش گروه حوادث رکنا، امیررضا مصباحی رئیس بیمارستان شهید رجایی شیراز گفت: حدود ۳۰ نفر در یک هفته گذشته به دلیل آسیب جسمانی در مناطق برفی تقریحی کوهستانی از جمله شهرستان سپیدان، در بیمارستان شهید رجایی بستری شدند.

وی افزود: این مصدومان در ناحیه‌های مختلف بدن دچار شکستگی، خونریزی‌های داخلی و ضربه به سر شده‌اند.

مصباحی بیان کرد: چهار مصدوم بر اثر واژگونی با تیوپ مصدوم شده و در بخش مراقبت‌های ویژه این مرکز تحت درمان هستند، از سایر مصدومان نیز تاکنون ۱۸ مصدوم مرخص و ۸ مصدوم دیگر در بخش‌های بستری، مراحل درمانی را طی می‌کنند.

وی ادامه داد: اگر چه فعالیت‌های ورزشی تفریحی به لحاظ جسمی و روحی بسیار لازم است، اما پیش از هر فعالیتی در نظر گرفتن اصول ایمنی و پیشگیری از عوارض احتمالی و سوانح و حوادث، ضروری است.

این فوق تخصص ستون فقرات گفت: با توجه به فرا رسیدن فصول سرد سال، شرایط اقلیمی استان و وجود ارتفاعات پوشیده از برف در قسمت‌هایی از استان، ورزش‌های زمستانی رونق پیدا می‌کند؛ بنابراین لازم است مردم و به ویژه نسل جوان و نوجوان برای جلوگیری از عواقب جبران ناپذیر، اقدامات ضروری پیشگیرانه‌ای را مدنظر قرار دهند و به توصیه‌های مسوولان و سازمان‌های مختلف توجه کنند.

مصباحی تاکید کرد: با توجه به اینکه تردد افراد در روز‌های پایانی هفته و تعطیلات رسمی در محور‌های مواصلاتی افزایش پیدا می‌کند، رعایت اصول و قواعد رانندگی در این ایام نیز ضروری و نیازمند مشارکت همگانی است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 456263 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟