یخ زدن 3 تهرانی در ارتفاعات توچال / سقوط خونین یکی از کوهنوردان + تصاویر

به گزارش گروه حوادث رکنا، رامین نایب پور رئیس ایستگاه ۶۴ و گروه نجات کوهستان درباره عملیات نجات کوهنوردان از میان برف و سرمای ارتفاعات توچال گفت: روز گذشته در پی از اطلاع رسانی شهروندان به سامانه 125 مبنی بر سقوط مرد میانسال از ارتفاع گروه نجات کوهستان مستقر در ایستگاه 64 آتش نشانی تهران به محل حادثه اعزام شدند.

نجات سه کوهنورد از ارتفاعات توچال تهران

وی ادامه داد: عملیات جستجو و دسترسی به فرد مصدوم بیش از ۷ ساعت به طول انجامید و آتش نشانان موفق شدند مرد 54 ساله ای را که به علت سقوط از ارتفاع دچار آسیب از ناحیه کمر و لگن شده بود را پس از حدود ۴ ساعت پیاده روی در شرایط سخت، سرما و تاریکی هوا یافتند.

نجات سه کوهنورد از ارتفاعات توچال تهران

وی افزود: آتش نشانان پس از انجام اقدامات اولیه، فرد مصدوم را بر روی برانکارد فیکس کرده و خود را به تیرک شماره ۱۲ بین ایستگاه ۵ و ۷ رساندند.

نایب پور با اشاره به برقراری کارگاه توسط آتش نشانان خاطر نشان کرد: نیروهای عملیات به وسیله راپل، مصدوم را سوار بر تله کابین کرده و به ایستگاه یک توچال رساندند و سپس عوامل اورژانس فرد حادثه دیده را به بیمارستان منتقل کردند.

نجات سه کوهنورد از ارتفاعات توچال تهران

وی افزود: در دو حادثه دیگر در روز گذشته نیز آتش نشانان موفق شدند، دو کوهنورد را در دو حادثه مختلف، که یکی در نزدیکی قله توچال و دیگری مابین توچال و پلنگ چال گرفتار شده بود نجات داده و به ایستگاه یک منتقل کنند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 456110 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟