گفت و گو با صاحب سگ خطرناک لواسان / آخرین وضعیت بهار 10 ساله + فیلم و عکس
حجم ویدیو: 90.00M | مدت زمان ویدیو: 00:14:08

به گزارش گروه حوادث رکنا، دخترک وقتی برای تفریح به همراه خانواده اش به لواسان رفته بود مورد حمله سگ‌های لاکچری پسری جوان قرار گرفت و به شدت آسیب دید. خبر که منتشر شد، آنقدر تلخ و دردناک بود که در کم‌ترین زمان سر از فضای مجازی هم در آورد. آن موقع بود که سیلی از نقد و انتقاد و تفسیر، کاریکاتور به راه افتاد.

در این خبر‌ها پدر دختر خردسال درباره جزئیات ماجرای حادثه گفته بود: ما روز تعطیل برای تفریح و دوچرخه سواری دخترم بهار به این پارک در لواسان رفتیم. تا اینکه یک خودرو در خیابان مجاور پارک کرد و یکباره دو سگ از نژاد‌های پیتبول و ژرمن شپرد بدون قلاده و کنترل از خودرو خارج شدند و دور ما را گرفتند. یکباره صاحب سگ فریاد زد کسی از جایش تکان نخورد، اما دخترم بهار حسابی ترسید و به همین خاطر به سمت مادرش دوید که همین کار باعث تحریک و حمله سگ‌ها به بهار شد. بعد از اینکه این اتفاق افتاد ما تلاش می‌کردیم سگ را از بهار جدا کنیم، اما سگ‌ها جدا نمی‌شدند و من و دوستم به سگ‌ها لگد می‌زدیم که دخترم را رها کنند که صاحبان سگ‌ها به ما خرده گرفتند که چرا سگ‌ها را می‌زنید؟ ما بلافاصله بهار را بیمارستان منتقل کردیم و به پلیس هم زنگ زدیم. شدت جراحت دخترم به قدری سنگین بود که در دوران بستری شدنش به راحتی شستشو بدهند و هربار برای شستشو باید او را بیهوش کامل می‌کردند...

آغاز رسیدگی به یک پرونده جنجالی

این ماجرای دردناک بلافاصله توسط دستگاه قضایی به دور از همه حاشیه‌هایی که به همراه داشت تحت بررسی و رسیدگی قرار گرفت. شریعتی رئیس دادگستری لواسانات در گفت: پدر این دختر به دادگاه مراجعه کرد و بنده نیز پدر متهم را خواستم و عنوان کردم که این اتفاق به دلیل سهل انگاری پسر شما رخ داده است و ایشان نیز قول داد که تمام هزینه‌های انجام شده و حتی هزینه جراحی پلاستیک را پرداخت نماید هرچند تالمات روحی واره قابل جبران نیست.

شریعتی با اشاره به تودیع قرار وثیقه صد میلیون تومانی برای متهم، گفت: به طور تقریبی دو برابر میزان دیه وثیقه تعیین شده و متهم هم اکنون با قرار آزاد شده است.

رییس دادگستری لواسانات با اشاره به اینکه سهل انگاری متهم در این پرونده محرز است، خاطرنشان کرد: بنده به عنوان دادستان و مدعی العموم این موضوع را تا انتها و در محدوه قانون پیگیری خواهم کرد و از حق و حقوق تضییع شده خانواده شاکی حمایت می‌کنم.

پسرجوان آقا زاده نیست

با اعلام نظر دادستانی لواسان و دستور برخورد قاطعانه با متهمان این ماجرا برخی در فضای مجازی بحث آقا زاده بودن صاحب سگ را پیش کشیدند، اما شریعتی با رد ادعای (به اصطلاح) آقازاده بودن متهم، تصریح کرد: اصلا چنین موضوعی صحت ندارد و متهم فردی عادی است که متاسفانه با بی احتیاطی و سهل انگاری باعث وقوع چنین حادثه ناگواری شده است.

این حادثه ناخواسته بود

حالا با گذشت چند روز این ماجرا پدر پسرجوانی که سگ‌هایش دخترک معصوم را راهی بیمارستان کردند سکوتش را شکست و در روایت خود از روز حادثه و ماجرای دردناکی که رخ داده است را تعریف کرد.

چند بار صدای بوق و بعد صدای آرام مردی که می‌گوید:بفرمایید، خودم را که معرفی می‌کنم، می‌گوید: ماجرای این سگ‌ها تمامی ندارد. این یک حادثه ناخواسته بود. باورکنید وقتی این اتفاق رخ داد غروب بود. تا ساعت چهار صبح پسرم در حال خودش نبود. آنقدر استرس داشت که تصمیم گرفتم او را به بیمارستان منتقل کنیم.

مرد می‌گوید: نژاد سگ‌ها ژرمن شپرد و پیتبول بود. ژرمن شپرد برای یکی از دوستانم بود که مدتی قبل سفری به خارج از کشور داشت و این حیوان را امانت دست ما سپرد. آن یکی هم برای پسرم بود که یکی از دوستانش پیشنهاد داده بود که خریداری کند و از آن‌ها نگهداری کند. من با اصطلاح سگ گردان موافق نیستم . هر چند قصد هم ندارم کاری که پسرم مسبب آن بوده را کم اهمیت جلوه بدهم. منطقه ای که ما در آن زندگی می کنیم ییلاقی است. اکثر خانه ها ویلایی است و سگ نگهبان دارند. ما از خانواده های قدیمی ساکن در این محدوده هستیم . قبول دارم که سگ نگهبان با سگ هایی که پسرم از آنها نگهداری می کند فرق دارند. این اتفاق حاصل یک سهل انگاری بود و در حال حاضر سگی که امانت دست پسرم بود به صاحبش برگردانده شده و سگی که خودش از آن نگهداری می کرد را هم به کمپ سپرده ایم.

باور کنید سگ‌هایی نبودند که وحشی باشند. با این حال گذشته رخ داده و متاسفانه نمی‌توان اتفاقی را که رخ داده درست کرد.

پسرم آقازاده نیست

مرد ادامه می‌دهد:این یک حادثه ناخواسته بود، انسانی که شرف داشته باشد قبول نمی‌کند یک سوزن در دست کسی برود چه برسد به این که یک دختر بچه این اتفاق برایش رخ دهد. من به رئیس دادگستری لواسان دو روز پس از این حادثه توضیح دادم که آن اصولی را که معتقد هستم انجام می‌دهم و طبق قانون رفتار می‌کنم.از دست سایت ها و خبرگزاری هایی هم که به جای حل مساله قصد جو سازی و بهره برداری های خاص از این حادثه دردناک داشتندخیلی ناراخت هستم.

وی گفت:ما هم ناراحت هستیم. اما آن چیزی که نمی‌توانیم تغییر بدهیم زمان است. بار‌ها به خانواده دختر بچه گفتم شما مرا در کنار خود ببینید تا زمانی که این دختر از نظر روحی و جسمی درمان نشده، در کنارتان هستم، بحث قانونی را طی بکنید، اما دلیل بر این نیست که شما رضایت بدهید. من مطیع قانون هستم. باورکنید ما همان شب اول به همراه پدر خانواده مصدوم به بیمارستان رفتیم.از همان دقایق اولیه حضور داشتیم منتی نیست ما وظیفه مان را انجام دادیم . هر کاری از دست من و خانواده ام بر بیاید انجام می دهم. ما در یک جامعه اسلامی زندگی می کنیم ولی هیچ وقت خانواده شاکی را تهدید نکردیم.

وی گفت: کارت بانکی و رمز عبور را در اختیارشان قرار دادیم و گفتم همه هزینه‌ها را از این کارت پرداخت کنید تا بهبودی کامل، ولی ایشان دوستی داشتند که او کارت را پرت کرد و گفتند نیازی نیست. با پدر خانواده صحبت کردم تا دختر را به بیمارستان فوق تخصصی ببریم قبول کردیم که همه هزینه ها را پرداخت کنیم و پدر خانواده که انسان محترمی هستند قبول کردند طی صحبت با ایشان در بیمارستان مورد نظرشان تخت رزرو کردم با یکی از بهترین پزشکان جراحی پلاستیک صحبت کردم تا زخم‌های این دختر تحت نظر ایشان خوب شود، ولی فردا که قرار بود دختر را به بیمارستان انتقال دهیم تلفن را خاموش کردند و جواب ما را هم ندادند.

بعدا چند بار به او گفتم این حادثه اتفاق افتاده و راهی به قبل نیست، ولی از الان در کنار شما هستم پدر دختر انسان خوبی بود، ولی هربار با دوستش صحبت میکرد نظرش عوض می‌شد. واقعا من دنبال گرفتن رضایت نیستم و خانواده از صفر تا صد یک ریالی هم نباید هزینه کنند. من اگر فرش خانه ام را بفروشم می‌فروشم تا این بچه درمان شوم. من خودم دختر دارم و وجدان دارم.

پدر صاحب سگ اضافه کرد:من به آقای شهردار و معاون شهردار و دو نفر از اعضای شورای شهر گلایه کردم شما که می‌آیید تابلو می‌زنید سگ ممنوع است و این جا پارک است درست نیست. از ابتدای پل فلزی لشگرک تا پایه سد لتیان حریم ۱۵۰ متری رودخانه و سد لتیان است، در قسمت غربی این محل شهرداری جایی شبیه به پارک درست کرده که که در واقع حاشیه رودخانه جاجرود است، ولی در قسمت شرقی خیابانی نا تمام به عرض ۶ متر بر روی تپه‌ها و خاکی‌های تپه سرک ساخته شده است و عملا چیزی به نام پارک وجود ندارد، حتی معاونت خدمات شهری لواسان هم به این مساله اشاره کرده که آنجا پارک نبود. در گذشته قرار بود این مکان هم بصورت تفریحی در بیارد که در حال حاضر همانطور رها شده است این مکان رو می‌توانید ببینید واقعا این مکان پارک نیست. از قدیم در لواسان اهالی سگ‌هایشان را به این قسمت می‌اوردند و هنوز هم می‌آورند برای پیاده روی، حالا شهرداری یک جاده کشیده است، ولی به بیابان بیشتر شبیه است تا پارک در همین قسمت شرقی حیواناتی مانند گزار، گرگ، روباه و انواع سگ‌های ولگرد، مار، عقرب، رتیل بعضا گربه وحشی و ... وجود دارند که بسیار خطرناکتر از سگ هستند.

اما این حادثه زمانی رخ داد

مرد می‌گوید سگ‌ها درحال بازی بودند که به سمت خانواده می‌روند، آقا بلند می‌شود. پسرم همان موقع می‌گوید نترسید این سگ‌ها آسیبی به کسی نمی‌رسانند. اما متاسفانه پدر خانواده با لگد به سگ‌ها لگد می‌زنه. در همین لحظه دختر بچه جیغ می‌زند و از خانواده دور می‌شود. سگ‌ها از جهت فطری تحریک می‌شوند تا پسرم خواست سگ را بگیرد بچه را گاز می‌گیرد. یکی از بچه‌های لواسان برای اینکه صورت بچه آسیب نبیند سرش را در آغوش می‌گیرد و کودک را به طرف خودش می‌کشد همین اتفاق باعث عمیق شدن زخم دختربچه می‌شود. پسرم با مشت به سرو کله سگ می‌زند تا سگ را جدا کند.

سگ‌ها قلاده داشتند حتی پسر دوست این خانواده که این مطالب رو منتشر کرده بجای اسم قلاده از گردنبند چرمی استفاده کرده است، ما به این گردنبند چرمی قلاده می‌گوییم.

مرد اضافه کرد:اعلام کرده‌اند که سگ داشته بچه را می‌خورده و صاحب سگ در آن زمان گفته دست به سگ‌های من نزنید که این ماجرا واقعیت ندارد. خودم قبلا سگ‌ها را در روز‌های تعطیل به کوه‌های نزدیک خانه می‌بردم، اما متاسفانه در مسیرم یک انبار شهرداری بود که نگهبانانش ۵ سگ در آنجا داشتند و آن‌ها را به طرفم می‌فرستادند. حتی یک بار دستم را زخمی کردند به همین خاطر دیگر جرات نکردم سگ‌ها را به آنجا ببرم و پسرم سگ‌ها را به محل حادثه می‌برد تا این حیوان‌ها انرژی شان را تخلیه کنند.

درحال حاضر قاضی پرونده برای پسرم ۱۰۰ میلیون تومان قرار وثیقه گذاشته و تا وقتی که نظر پزشکی قانونی اعلام نشود قاضی هم نمی‌تواند حکم نهایی را صادر کند، اما بار‌ها گفته ام و حالا هم می‌گویم من تا آخر در کنار این خانواده هستم.و مطیع اجرای قانون در مورد پرونده پسرم هستم .

سگ گردانی در فردیس ممنوع اعلام شد

حسن جهانشاهلو، دادستان عمومى و انقلاب شهرستان فردیس در گفتگو با خبرنگار گروه حقوقى و قضایى از صدور دستور به فرماندهى انتظامى در خصوص برخورد با سگ گردانى خبر داد و گفت: این دستور با توجه به اتفاقات اخیر و بازتاب آن در رسانه‌هاى کشورى و مطالبه به حق مردم در برخورد با افرادى که اقدام به سگ گردانى مى‌کنند، صادر شد.

دادستان عمومى و انقلاب شهرستان فردیس خاطرنشان کرد: دادستانى از حیث وظیفه پیشگیرى از وقوع جرم به فرماندهى انتظامى شهرستان دستور داد تا به کلیه کلانترى‌ها و یگان‌هاى تخصصى ابلاغ شود تا به محض مشاهده افرادى که در شهر براى تفریح و یا خودنمایى، به سگ گردانى اقدام می‌کنند، در ابتدا براى انتقال حیوان به آن‌ها تذکر داده شود.در صورتى که دستور قضایى توسط این افراد اجرا نشد، جلب شده و به دادسرا اعزام خواهند شد.

جهانشاهلو در ادامه گفت: همچنین سگ نیز به مراکز نگهدارى حیوانات منتقل خواهد شد. ماموران شهردارى نیز بر اساس این دستور موظف به همکارى هستند.اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

کدخبر: 453929 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟