اسامی 8 دانشجوی کشته شده و مجروحان حادثه اتوبوس دانشگاه علوم تحقیقات+ فیلم و عکس
حجم ویدیو: 8.41M | مدت زمان ویدیو: 00:01:20

پیمان صابریان رئیس مرکز اورژانس تهران در ارتباط با جزییات حادثه واژگونی اتوبوس در دانشگاه علوم تحقیقات گفت: این حادثه ساعت ۱۲:۲۰ ظهر امروز (سه شنبه) در دانشگاه علوم و تحقیقات رخ داده است.پس از تماس با سامانه ۱۱۵ اورژانس بلافاصله یک بالگرد اورژانس،۱۵ دستگاه آمبولانس ۲ دستگاه اتوبوس، ۲ دستگاه موتورلانس به محل حادثه اعزام شدند.

رئیس مرکز اورژانس تهران افزود: متاسفانه در این حادثه 9 نفر جان باختند و 27 نفر مجروح شدند که پس از اقدامات اولیه توسط تکنسین های اورژانس به بیمارستان‌های حضرت رسول (ص) و شریعتی تهران انتقال یافتند.

صابریان گفت: مصدومان دچار آسیب‌دیدگی شده‌اند اما از شرایط بحرانی برخوردار نیستند.

سخنگوی سازمان اورژانس کشور گفت:سکته راننده اتوبوس حادثه دانشگاه مورد تایید نیست و پزشکی قانونی باید در این زمینه اظهار نظر کند.

اسامی 17 نفر از مصدومان حادثه علوم و تحقیقات اعلام شد

مصدومان حادثه سقوط اتوبوس در دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات به بیما‌رستان‌های فیاض‌بخش، شریعتی، امام خمینی(ره)، رسول اکرم و عرفان نیایش اعزام شده‌اند.

محمدرضا فضیلتی‌نیا، محمدمهدی رسولی و محسن رحمانی از مصدومان حادثه امروز در مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ عرفان نیایش تحت مراقبت‌های پزشکی هستند.

اسامی مصدمان و جانباختگان تا این لحظه به شرح زیر است:

مصدومان:

بیمارستان امام خمینی (ره): علیرضا ولی محمدی، مینا نعمتی، محمد ابراهیمی‌فر، میرمهنا یوزباشی، ملیکا سادات افتخارعزیزی، شکوه نعمتی، فاطمه عبداللهی، ثنا عابدی، فاطمه رحیمی، کیارش اسدی کمال، سامان قضاوتی، مهدی مغنیان، هدیه جلیلی، کورش ثابت، کامیاب اهری، خدیجه وکیلی.

بیمارستان شریعتی: مرد مجهول الهویه، محمد امین عابدینی، سید آرین حقیقت

بیمارستان حضرت رسول (ص): علی هروانی، بهاره کوچه باغیان، علی عرب نژاد، ملیکا فراهانی، محمدمهدی قدیمی

بیمارستان عرفان : مرد مجهول الهویه،

اسامی هفت تن از فوتی‌ها:

۱- نگار باب الحوائج

۲- سجاد پور احسان

۳- علی حسین زاده نوا

۴- رحمان عقل‌مند

۵- احسان صفایی

۶- محمدجواد هوشنگی فر

۷- محمدعلی ابوالفتحی راد

۸- سارا ابوالفتحی راد

۹- یک خانم ناشناس

photo_2018-12-25_15-11-09

 

کشته‌شدگان حادثه واژگونی اتوبوس دانشجویان 3 دختر و 6 پسر بودند

سخنگوی اورژانس تهران گفت: در این حادثه 3 دانشجوی دختر و 6 دانشجوی پسر متأسفانه جان خود را از دست دادند و 27 مجروح این حادثه به بیمارستان‌های نیایش، عرفان، حضرت رسول، امام خمینی (ره) و شریعتی انتقال یافتند.

سخنگوی اورژانس اعلام کرد: هنوز عوامل آتش‌نشانی در محل حضور دارند تا مصدومان احتمالی دیگر را خارج کنند.

وی خاطرنشان کرد: حال برخی از مصدومان این حادثه وخیم بوده و ممکن است تعداد فوتی‌ها افزایش یابد.

برخورد شدید با پایه بتنی از دلایل شدت حادثه واژگونی اتوبوس دانشگاه آزاد

سردار مهماندار درباره این حادثه گفت: این حادثه در ساعت 12:21 دقیقه امروز در معابر داخلی و محوطه دانشگاه آزاد واحد علوم تحقیقات رخ داد که بلافاصله پس از گزارش، همکاران پلیس راهور و پیشگیری در محل حادثه حاضر شدند.

وی با اشاره به شدت حادثه و تخریب اتوبوس تصریح کرد: به دلیل اینکه بخش‌هایی از معابر دانشگاه در ارتفاعات با شیب تند قرار دارد، این اتوبوس از قسمت‌های شمالی به سمت جنوب در حرکت بوده که در انتهای مسیر در بخشی از راه از مسیر خارج می‌شود و وارد فضای سبز محوطه دانشگاه می‌شود، حدود 90 متر در فضای سبز قل می‌خورد و به دلیل اینکه در شیب تند قرار گرفته بود و پس از آن با پایه بتنی که تأسیسات آب از آن عبور می‌کرده برخورد کرده، بخش عمده‌ای از اتوبوس از بین می‌رود و تنها انتهای اتوبوس باقی می‌ماند.

مهماندار ادامه داد: به نظر می‌رسد یکی از دلایل شدت حادثه و افزایش تعداد کشته شدگان برخورد شدید با پایه بتنی بوده است البته همکاران مشغول بررسی علت حادثه هستند و در حوزه انتظامی هم همکاری‌های قضایی در حال انجام است.اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

کدخبر: 447466 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟