همه اتفاقاتی که بر اثر سیل در لرستان به وقوع پیوست / مسکن مهر محاصره سیل+ عکس

وی با اشاره به اینکه در پی وقوع سیلاب در پلدختر، نیروهای اورژانس، هلال احمر و همیاری شهرداری‌های استان به این شهرستان اعزام شدند، گفت: با هماهنگی‌های صورت گرفته با فرماندار پلدختر، در صورت نیاز امکانات بیشتری برای این شهرستان ارسال خواهد شد.

«مرتضی کائیدی» بخشدار مرکزی پلدختر هم گفت: به‌دلیل بارش شدید باران، آب وارد منازل اهالی روستاهای «چشمه شیرین»، «گری بلمک»، «خرسدر»، «وره زرد» و «بابا زید» این شهرستان شده که تلاش برای رفع این بحران همچنان ادامه دارد. «صمد چراغی پور» شهردار پلدختر نیز با اشاره به اینکه در پی بارش باران مسکن مهر شهر پلدختر در محاصره سیلاب قرار گرفته، اظهار داشت: شرایط سیلاب به گونه‌ای است که مسکن مهر به‌صورت کامل در محاصره آب است و نیروهای امدادی به محل اعزام شده‌اند تا ساکنان را نجات دهند. همچنین به گفته «غلامرضا آقامیرزایی» مدیرکل مدیریت بحران استانداری لرستان براثر سیلاب لوله انتقال گاز شهرستان پلدختر جابه‌جا شده که نیروها برای اصلاح وضعیت آن اعزام‌شده‌اند.

تشکیل جلسه فوری مدیریت بحران در پلدختر

«نعمت‌الله دستیاری» فرماندار پلدختر از تشکیل جلسه فوری مدیریت بحران در این شهرستان خبر داد و افزود: متأسفانه به تمامی بخش‌های شهرستان خسارات زیادی وارد شده است. در این حادثه Incident خسارت جانی نداشتیم اما تلفات دامی داشتیم که میزان آن هنوز مشخص نیست. در حال حاضر اکثر راه‌های روستایی شهرستان قطع است. در برخی روستاهای این شهرستان با قطع آب و برق مواجهیم و حتی شاهد ریزش کوه بودیم به طوری که جاده ترانزیت خرم‌آباد - پلدختر مسدود است. وی با بیان اینکه خسارت زیادی به بخش زیرساختی این شهرستان وارد شده، افزود: حتی به مسکن مهر شهرستان پلدختر نیز خسارت وارد شده است.

زیان سیلاب به واحدهای روستایی

«سیدمهدی موسوی» مدیر بنیاد مسکن پلدختر نیز گفت: سیلاب به واحدهای روستایی این شهرستان خسارت وارد کرد. وی با اشاره به‌وقوع سیلاب در پلدختر اضافه کرد: میزان دقیق خسارات فعلاً مشخص نیست و نمی‌توانیم در این رابطه اظهارنظری کنیم. به بخشداری‌ها و دهیاری‌ها اعلام کرده‌ایم هرچه سریع‌تر میزان دقیق خسارات را در بخش‌های مختلف به ما گزارش دهند. خوشبختانه در این سیلاب هیچ‌گونه خسارت جانی تا این لحظه گزارش نشده است.

خسارت سیلاب به شبکه برق

«محمدطاهر متش‌پور» مدیر توزیع برق پلدختر هم گفت: به‌دنبال وقوع بارش‌های سیل‌آسا در این شهرستان تمامی اکیپ‌های ما به حالت آماده باش قرار گرفته و در شرکت مستقر هستند. این سیلاب خسارات زیادی به تأسیسات زیرساختی برق شهرستان وارد کرده، اما میزان دقیق آنها مشخص نیست. در حال حاضر هیچ روستا یا منطقه‌ای در شهرستان با قطع برق مواجه نیست و شبکه در حالت پایدار قرار گرفته است.

اعزام اکیپ‌های شرکت گاز

«محسن اصل مرز» مدیر روابط عمومی شرکت گاز لرستان نیز از اعزام 4 اکیپ به شهرستان پلدختر خبر داد و افزود: سیلاب خسارات زیادی به تأسیسات شرکت گاز در این شهرستان وارد کرده، اما میزان دقیق خسارات مشخص نیست. اصل مرز با بیان اینکه خوشبختانه با تلاش مستمر همکاران فعلاً قطع گاز نداریم، اظهار داشت: در این سیلاب چند مورد شکستگی لوله داشتیم که بلافاصله ترمیم شدند؛ لذا با حضور این اکیپ‎ها مردم نباید نگران قطع گاز باشند.

آماده‌باش هلال احمر لرستان برای حوادث احتمالی سیل

«صارم رضایی» مدیرعامل جمعیت هلال احمر لرستان هم از آمادگی این جمعیت در راستای سیل اخیر خبر داد واعلام کرد: در پی بارش‌های اخیر استان، شاهد سیل و آبگرفتگی شهر پلدختر و روستاهای آن از جمله چم گردله، وره زرده، سراب حمام، گری بلمک، تپه واشیو، کلماکره و وره زردی بودیم.

رضایی امدادرسانی به افراد حادثه دیده را ۱۳خانوار اعلام کرد و گفت: تیم‌های امداد و نجات به ۵۵ نفر خدمات‌دهی کردند. همچنین ۱۱۰ تخته پتو، ۲۵ موکت، ۱۳ چراغ والور، ۴۰ کیلو نایلون، ۱۲ ست انواع ظروف و ۱۳ بسته غذایی بین حادثه دیدگان توزیع شد.

رضایی از سیل و آبگرفتگی روستاهای شهرستان دورود نیز خبر داد و گفت: روستاهای امیرآباد، زمزم و بخش کوشکی شهرستان کوهدشت هم از جمله مناطقی هستند که گرفتار سیل شده‌اند. اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

کدخبر: 439882 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟