حجم ویدیو: 4.96M | مدت زمان ویدیو: 00:00:52

به گزارش رکنا، مقام های آژانس ملی تحقیق و نجات اندونزی (SAR) اعلام کردند که 21 کیسه محتوی بقایای اجساد و وسائل همراه کشته شدگان را یافته و برای شناسایی به جاکارتا پایتخت اندونزی منتقل کرده اند. مقام های امداد و نجات اندونزی گفته اند که عملیات آنها 24 ساعته خواهد بود و «همه تلاش خود را می کنیم تا محل سقوط Fall هواپیما را پیدا کنیم.» البته با فرا رسیدن شب عملیات غواصان متوقف شد اما عملیات کشتی های شناسایی ادامه دارد.

هوپیمای بوئینگ 737 متعلق به شرکت «لاین ایر» روز دوشنبه از جاکارتا عازم شهر «پانگکال پینانگ» در جزیره «بانگکا» اندونزی بود که 13 دقیقه پس از پرواز، در «دریای جاوا» سقوط کرد.

این هواپیما حامل 189 مسافر و خدمه بود که به گفته مقامات، امیدی نمی رود که بتوان هیچ یک از مسافران و خدمه را زنده یافت. نیروهای امداد و نجات تاکنون بقایای اجساد مسافران، قسمت هایی از هواپیما و تعدادی از لوازم و وسائل مسافران از جمله تلفن های همراه را یافته اند. بقایای اجساد به بیمارستان پلیس Police در جاکارتا منتقل شده است. در صورتی که کشته شدن همه سرنشین های هواپیما تایید شود، این دومین حادثه Incident مرگبار هوایی این کشور از سال 1997 تاکنون است. در آن سال سقوط یک هواپیمای مسافربری 214 کشته برجای گذاشت.

شرکت لاین ایر در بیانیه ای اعلام کرد که 90 نفر از وابستگان و خانواده های مسافران هواپیمای سقوط کرده را به بانگکا منتقل کرده و قرار است 76 نفر دیگر را نیز به آنجا ببرد. این شرکت در بیانیه خود گفت: ما بابت این حادثه غم انگیز بسیار ناراحتیم و به همکاری با همه طرف های ذیربط ادامه می دهیم تا اطلاعاتی در مورد مسافران و خدمه پرواز به دست آوریم.

هواپیمای این شرکت اندکی پس از پرواز درخواست داده بود تا به فرودگاه بازگردد اما بعد از 13 دقیقه تماس با این هواپیما قطع شد.

«سورجانتو تجاهجونو» رئیس کمیته امنیت حمل و نقل اندونزی گفت: این هواپیما خواستار بازگشت به فرودگاه شده و این اجازه به آن داده شده بود اما همچنان به دنبال آن هستیم که بدانیم چرا چنین درخواستی داده شده بود. «ادوارد سیرایت» مدیرعامل لاین ایر به خبرنگاران گفت، هواپیمای سقوط کرده ابتدا از بالی به جاکارتا سفر کرده بود و در بالی دچار مشکل فنی شده بود اما این مساله «طبق روال معمول رفع شده بود.» البته وی اشاره ای به ماهیت این مشکل فنی نکرد.

مقام های اندونزی گفته اند که هنوز جعبه سیاه هواپیما را نیافته اند و سینگال هایی از آن را ردیابی نکرده اند. محل دقیق سقوط هواپیما نیز مشخص نیست. «یوسف لطیف» سخنگوی آژانس تحقیق و نجات اندونزی نیز اعلام کرد احتمالا هیچ مسافری زنده نمانده است. تقریبا همه مسافران این هواپیما شهروند اندونزی بودند و در میان آنها یک مسافر ایتالیایی و یک خلبان هندی نیز دیده می شود.

به گزارش ایرنا،رییس جمهوری کشورمان درپیامی با اظهار تأسف از حادثه دلخراش سقوط هواپیمای مسافربری در اندونزی، مراتب تسلیت و همدردی ملت و دولت جمهوری اسلامی ایران را با دولت و ملت بزرگ این کشور ابراز کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، در پیام حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی خطاب به «جوکو ویدودو» رییس جمهوری اندونزی آمده است:حادثه دلخراش سقوط هواپیمای مسافربری که منجربه کشته شدن تعدادی ازشهروندان اندونزی از جمله تعدادی از مسوولان دولتی آن کشور شد، سبب تأسف و تأثر شد.

این پیام می افزاید: بدین وسیله مراتب تسلیت و همدردی ملت و دولت جمهوری اسلامی ایران را به جنابعالی، دولت و ملت بزرگ اندونزی ابراز نموده و برای جان باختگان رحمت و مغفرت الهی و برای بازماندگان صبر و شکیبایی مسألت می‌نمایم.خواندنی های رکنا را در اینستاگرام دنبال کنید

 

کدخبر: 431261 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟