ماجرای لخت شدن هواداران سپیدرود در خیابان های انزلی + عکس

خروج جمعی از هواداران تیم سپیدرود رشت از ورزشگاه تختی انزلی و عریان شدن در سطح خیابان های این شهر ساحلی اتفاقی سریالی بود که در پی اتفاقات غیر معمول در هفته های اخیر روی سکوهای ورزشگاه های کشور شاهد بودیم. چندی پیش هم وقتی تیم شاهین بوشهر به ورزشگاه خانگی بابل برای دیدار با خونه به خونه رفته بود یکی از طرفداران تیم مازندرانی رو به محمود فکری سرمربی تیم مهمان، بخشی از بدنش را عریان کرد! پیش از آن هم شاهد رفتارهای بعضا نژادپرستانه در استادیوم ها بودیم که منجر به مجروح شدن جمع کثیری از طرفداران فوتبال شد. اتفاقی که در ادوار قبلی لیگ هم تکرار شده بود!

2343846
به نظر می رسد ادامه این رفتارها در دورانی که فیفا برای ورود بانوان به استادیوم های ایران، سخت گیری هایی را برای فدراسیون فوتبال در نظر گرفته است، در نهایت منتج به عدم ورود هر تماشاگری اعم از مرد و زن به ورزشگاه ها شود.
حسین عبداللهی درباره این معضل و راهکارهای مبارزه با آن از سوی فدراسیون فوتبال و یا دیگر نهادهای ذیربط حرف زد.
عضو کمیته انضباطی درباره راهپیمایی طرفداران تیم سپیدرود در شهر انزلی با حالت نیمه عریان اظهار داشت:«قبلا نیز در فوتبال ایران از این اتفاقات را شاهد بوده ایم. فوتبال ما تماشاگران خاص خودش را دارد. پس از وقوع این قبیل اتفاقات خود ما هم خیلی آزار می بینیم که تماشاگران چنین رفتارهایی را انجام می دهند».

2343845
وی افزود:« متأسفانه باید گفت در شرایط فعلی بیش از این نمی شود کاری کرد. در این سالها این همه با مواد مخدر Drugsمبارزه شد، آیا اعتیاد ریشه کن شده است؟ این همه حبس واعدام execution را در این ارتباط شاهد بودیم ولی باز هم مواد مخدر هست و توزیع می شوند و در نتیجه معتادها هم هستند. بحث رفتارهای تماشاگران هم شباهتی اینچنینی دارند. مگر ما کم جریمه کردیم یا کم بازی بدون تماشاگر برگزار کرده ایم؟».
عضو کمیته انضباطی تأکید کرد:« به اعتقاد ما این خود باشگاه ها هستند که باید کار ابتدایی را انجام بدهند. باشگاه ها می توانند این کار را با گردهم آوردن سردسته بوقچی ها و آموزش کارهای فرهنگی به آنها پیش ببرند. قطعا این تا حد زیادی می تواند تأثیرگذار باشد».
عبداللهی درباره واکنش کمیته انضباطی در قبال این قبیل اتفاقات خطر نشان کرد:«البته ما هم اگر شاهد بدرفتاری هایی باشیم پرونده تشکیل می دهیم و با جرایم پلکانی باشگاه ها را تنبیه و در نهایت بازی را بدون تماشاگر برگزار می کنیم».
وی در پاسخ به این سئوال که در شرایطی که فیفا تأکید دارد بانوان به استادیوم های ورزشی بیایند تا فوتبال را کنار آقایان ببینند در چنین وضعیتی چه اتفاقی رخ می دهد تصریح کرد:« در ارتباط با اینکه فیفا خواهان حضور بانوان و پیگیر ورودشان به ورزشگاه های ایران است اگر بخواهیم به آن سمت برویم که بانوان مان هم حضور داشته باشند باید از حالا جلوی این مسایل را بگیریم چون شرایط روز به روز بدتر می شود. البته همه می دانیم یکسری مسایل به سیاست های کلان ورزشی برمی گردد و آنها مواردی هستند که بزرگان باید درباره اش تصمیم بگیرند و اجازه اش را بدهند».
عبداللهی بیان کرد:« اما آنچه که به کمیته انضباطی مربوط می شود اتفاقات داخل ورزشگاه و زمین مسابقه است. بیرون از آن به ما ارتباطی پیدا نمی کند و متولیان خاص خود را دارد. موارد بیرون از استادیوم در آیین نامه نیامده است. ولی این به آن معنی نیست که ما در قبال این قبیل رفتارها سکوت کنیم. یقینا باید با این ناهنجاری ها هم برخورد شود و یا باید باشگاه را وادار کنیم تا با دیدن تمهیدات لازم لااقل متعهد شوند که از وقوع این اتفاقات در آینده جلوگیری شود».

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

21 مسافر اتوبوس شب گذشته در جاده نطنز زنده زنده سوختند + فیلم و اسامی قربانیان

فیلم لحظه پیدا شدن پیکر شهید «درستی» با پیراهن مشکی

اعتراف به قتل 4 زن معلوم الحال

حمید 16 ساله همکلاسی هایش را آلوده می کرد! / او از رقص شروع کرد!

اعتراف شوم خواننده زیرزمینی عروسی های تهران / زنان را به خلوت می برد و ... ! + عکس

پاتوق شوم جوانی که 3 خواهر بزرگتر از خود داشت!

ثریا وقتی آرزو هوویش را دید شوهرش را کُشت!

ماجرای لخت شدن هواداران سپیدرود در خیابان های انزلی + عکس

این مرد به خودش شلیک کرد / آزمایش دیوانه وار جلیقه ضدگلوله + فیلم

تتلو به حبس و شلاق محکوم شد + حکم

سرنوشت وحشتناک دختر 16 ساله در آپارتمان خیابان کرمان + تصاویر

آخرین فیلم از علی خروس که تهران را به هم ریخت + عکس

72 کبوتر را در ایران زنده زنده آتش زدند! + فیلم تکاندهنده

تجاوز گروهی 12 سرباز به دختر 19 ساله / ناگفته های تلخ دختر جوان + عکس

 

کدخبر: 417532 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟