خدمه نفتکش سانچی هنوز به خانه هایشان زنگ می زنند! / راز 21 تماس چیست؟! + عکس

پشت همه این شرایط سخت برای خانواده های خدمه نفتکش سانچی اتفاقات عجیب و ابهام آمیزی است از تماس های مرموز آنسوی آب ها گرفته تا فرضیه هایی که مدعی هستند فاجعه نفتکش سانچی دلیلی غیر از برخورد کشتی چینی دارد!!

خانواده‌های خدمه نفتکش سانچی می گویند که از روز فاجعه تا این لحظه ۲۱ تماس از حوزه اقیانوس آرام با تلفن خانه !! آنها گرفته شده است و همین سرنوشت های جگرگوشه هایشان را اسرار آمیز کرده است.

ابهامات درباره سرنوشت نفتکش سانچی و خدمه آن ماه هاست به معمایی بزرگ تبدیل شده است و این وضعیت برای خانواده‌هایی که اکنون ماه‌ها است از فرزند، همسر، برادر و .. خود بی‌خبرند چند برابر رنج آور شده است. آنها می‌گویند هیچ یک از مسئولان تاکنون به سوالات‌شان پاسخ نداده‌اند و تنها سعی دارند فضا را امنیتی کنند.

عبدالله عبدالهی، پدر سجاد عبدالهی دانشجوی عرشه سوار نفتکش سانچی بود او مدعی است که از روز حادثه Incident تا این لحظه ۲۱ تماس از حوزه اقیانوس آرام با خانواده‌ها گرفته شده است . ادعای دیگر این خانواده ها در مورد علت حادثه است که سانچی بر اثر برخورد شناوری چینی منفجر نشده است.

در ادامه گفت‌وگوی ما را با این پدر چشم انتظار می‌خوانید که در خصوص حادثه که مرگ دردناک 32 سرنشین کشتی سانچی را رقم زده و اتفاقات پس از آن ادعاهای تازه‌ای را مطرح می‌کند.

در ابتدای مصاحبه باید از شما بخواهم که بدون در نظر گرفتن احساسات یک پدر که از سرنوشت فرزند خود بی‌اطلاع است به سوالات پاسخ دهید و اگر دلیل علمی و قابل اثباتی دارید بفرمایید. مسئولان در آخرین خبر مربوط به حادثه سانچی گفته‌اند که ما نمی‌‍توانیم کشتی سانچی را از آب خارج کنیم، آیا این خارج نکردن به آن معناست که نمی‌توانند جنازه‌های احتمالی را هم به خارج از آب بیاورند؟

- در جلسات معدودی که با شرکت نفکش ایران داشتیم قرار شد که آقایان بیایند قسمت پشتی کشتی را برش بزنند و پس از آن کشتی را از آب خارج کنند آن هم به این دلیل که قسمت بالای کشتی تخریب شده است و امکان ورود هم وجود ندارد، سوال ما این است که چرا نمی‌توانند کشتی را برش بزنند و از داخل آب خارج کنند؟ افرادی که به‌عنوان کارشناس در این خصوص حرف می‌زنند را چه کسی انتخاب کرده است؟ آیا ما به‌عنوان خانواده‌هایی که از وضعیت فرزندان و همسران و برادران خود اطلاعی نداریم و به‌شرکت ملی نفتکش هم به‌دلیل عدم جوابگویی کاملا بی‌اعتماد هستیم نباید بدانیم در جلسات کارشناسان شرکت چه گفته می‌شود؟ به همین دلیل نظرات کارشناسانی که مطابق با منافع شرکت ملی نفتکش نظر می‌دهند هم قبول نداریم. اینها ادعا می‌کنند که هیچ شرکتی در جهان نیست که این کار را انجام بدهد ولی بیایند فراخوان بدهند و بعد ببینند چند شرکت‌ بین‌المللی می‌آیند قرارداد می‌بندند! موضوع اینجاست که اینها نمی‌خواهند هزینه‌های خود را افزایش دهند. باتوجه به فعایت‌های ما در دادگاه بین المللی، شرکت ملی نفتکش ملزم به خارج کردن جنازه های این کشتی خواهد شد. لازم به ذکر است که این مبلغ باید از سوی بیمه پرداخت شود ولی برخی به سود بیمه فعالیت می‌کنند و می‌گویند که نمی‌شود ولی ما را که نمی‌توانند از پیگیری سرنوشت فرزندانمان منصرف کنند. اینکه می‌گویند کشتی را نمی‌توانند از آب خارج کنند هم مانند سایر سناریوهای مسئولان است. در این رابطه گزارش سازمان بنادر و کشتیرانی را هم قبول نداریم چون از ابتدای وقوع این حادثه هیچ نماینده‌ای از خانواده‌ها در هیچ جلسه‌ای که کارشناسان به آخرین تحولات پرداختند حضور نداشتند!

در مورد لحظه و چگونگی حادثه سانچی و علت عدم توانایی برای مهار آتش سوزی این نفتکش اطلاعات بیشتری دارید؟

- باتوجه به تحقیقات، ما می‌توانیم با اطمینان بگوییم که می‌توانستند در ابتدای حادثه حریق را مهار کنند. در گزارش سازمان بنادر و دریانوردی در صفحه 15 یا 16، زمان حرکت کشتی کریستال مشخص است که 4 روز بعد از سانچی باید به موقعیت برسد از این سو هم کشتی سانچی باید 18/10/96 به مقصد می‌رسید. اولین سوال ما اینجا مطرح می‌شود که به چه دلیل کشتی چینی 4 روز زودتر به مکان مورد نظر رسیده و با کشتی سانچی برخورد کرده است؟ این شناور با چه سرعتی حرکت کرده که چهار روز زودتر به مقصد رسیده و آن تصادف Crash رخ داده است؟ در زمان حادثه کدام کارشناس ایرانی که نظرات قاطعی هم می‌دهند در صحنه حضور داشتند که اطلاعات کشتی کریستال را پخش کرده‌اند؟ یکی از سوالاتی که هنوز در این مورد به ما پاسخ داده نشده در مورد این است که چطور یک کشتی با ۱۵ گره دریایی با یک کشتی دیگر که آن هم با ۱۵ گره دریایی در حرکت بود (گره دریایی، واحدی برای سنجش سرعت شناورها در آب است) برخورد کرده است که در بدنه سانچی 5.5 مترو فرورفتگی به وجود آمده است و باعث آتش‌سوزی شده است و حتی مخزن آب بالا که قبل از مخزن سوخت بوده را پاره کرده است؟ کسی نیست که به ما بگوید کجای دنیا این موضوع پذیرفته شده است. به‌نظر ما باتوجه به مستندات موجود و همچنین شواهد به دست آمده سانچی با علت دیگری دچار حادثه شده است. چرا تاکنون محل برخورد را به ما نشان نداده‌اند؟ چرا هیچ عکسی از کشتی که با سانچی برخورد کرده در دست نیست و چطور یک کشتی با چنین وضعیتی می‌تواند موج انفجار را پشت سربگذارد و محل حادثه را ترک کند و هیچ تلفاتی نداشته باشد؟

یعنی تاکنون مسئولان کشتیرانی ایران و همچنین مسئولان شرکت ملی نفتکش این موضوع را بررسی نکرده‌اند؟

-اینها می‌گویند یک اتفاقی افتاده و با القابی که به خانواده‌ها می‌دهیم حرفی نخواهند زد و در نهایت خانواده‌ها باید حرف‌های ما را بپذیرند! سوال ما به‌عنوان خانواده مفقودین سانچی اینجاست که چرا مسئولان جو را امنیتی می‌کنند و نمی‌گذارند صدا و سیما با ما گفت‌وگویی داشته باشد؟ مگر این کشتی امنیتی بوده که چنین برخوردی با موضوع می‌کنند؟

صوتی از جعبه سیاه هواپیما در رسانه‌ها منتشرشد. نظر شما در مورد محتویات جعبه سیاه چیست؟

- در این خصوص هم ابهام وجود دارد زیرا تنها ثانیه‌هایی از آن را پخش کردند و باقی اطلاعات آن را پخش نمی‌کنند. در جعبه سیاه سانچی به اندازه ۲۴ ساعت اطلاعات وجود دارد ولی تنها 19 ثانیه آن را پخش کردند مگر در مابقی این مکالمات چیست که مردم نباید بفهمند؟ مسئولان حتی نمی‌خواهند در این مورد با ما گفت‌وگو کنند و به سوالات ما جواب بدهند.

اینکه سانچی چراغ خاموش در حال حرکت بود، واقعیت دارد؟

-می‌گویند که سانچی محصولات میعانات گازی را حمل می کرد ولی سوالی که جوابش را نمی‌دهند این است که اگر بارنامه قانونی بوده است چرا قبل از اینکه سانچی بارگیری بکند از یک شرکت آلمانی درخواست می‌کنند که روی عرشه کنتور دیجیتال نصب کنند! مگر محصولات را روی عرشه می‌خواستند تخلیه کنند که به کنتور نیاز داشتند؟ چرا به این سوالات پاسخ نمی‌دهند؟ اگر بار این کشتی محصولات میعانات گازی بوده است و چیز دیگری نبوده چرا روی آن کنتور نصب کرده بودند؟

برخورد صدا و سیما در این حادثه چگونه بود؟

- متاسفانه ما از ابتدا منتظر درخواست صداوسیما برای مصاحبه با خانواده‌ها بودیم و خودمان هم به دنبالش رفتیم ولی هیچ خبری نشد. ما می‌خواهیم وضعیت فرزندانمان که نمی‌دانیم دچار چه سرنوشتی شده‌اند مشخص شود و در این رابطه به کمک صداوسیما احتیاج داریم.

روز اول حادثه گفته می‌شد که سرنشینان سانچی و مسئولان شرکت ملی نفتکش با خانواده‌های سانچی تماس گرفته‌اند و گفته‌اند که حالشان خوب است، این موضوع چقدر صحت دارد؟

-از ۱۷ بهمن ماه سال گذشته که این حادثه رخ داده است تا این لحظه که من با شما در حال صحبت کردن هستم ۲۱ مورد تماس خارجی با خانواده‌های سانچی گرفته شده است. ما نمی‌دانیم این تماس‌ها از کجا گرفته شده است ولی همچنان در حال تحقیق هستیم. نمی‌دانم که چگونه باید عنوان کنم که یک فردی در کشوری از حوزه اقیانوس آرام شماره منزل من را از کجا آورده است!

چرا غواص‌ها در داخل آب به دنبال اجساد احتمالی نرفتند؟

-چون چیزی داخل کشتی نیست که بخواهند خارج کنند. در هنگام انفجار فردی در کشتی نبوده است. بعد از شش روز دو جنازه تحویل دادند که می‌گویند از داخل کشتی خارج کرده‌اند! چطور این دو جنازه در آنجا سالم مانده بودند ولی باقی جنازه‌ها از بین رفته‌اند؟ چرا کسی جواب این سوالات ما را نمی‌دهد تا تکلیفمان مشخص شود و همه سعی در پاک کردن صورت مسئله دارند! آیا این خانواده‌ها ارزش این را ندارند که مسئولان مربوطه هزینه کنند تا ما بتوانیم بدانیم که دچار چه سرنوشتی شده‌ایم؟

بنابه این گزارش؛ روز شنبه ۱۶ دی ۱۳۹۶ فاجعه ای در آب های چین رخ داد و در آن کشتی فله بر چینی به نام کریستال با نفتکش ایرانی سانچی برخورد کرد و باعث انفجار مرگبار شد.

در این حادثه 30 خدمه ایرانی 2 خدمه بنگلادشی همراه با کشتی در اعماق اقیانوس غرق شدند و سانچی سرنوشتی اسرار آمیز پیدا کرد.

نویسنده: سیاوش پورعلی

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

قاضی شیطان صفت اصفهان را بشناسید !

عجیب ترین عکس از یک عروسی! / میهمان زیباترین بود! + عکس

بلای شومی که خواننده صدا و سیما بر سر سهیلا آورد!

فرار عروس 20 ساله ایرانی از دست قبیله شیطان صفت طالبان

اعتراف عجیب «مجید دختر»

جسدی در پشت استادیوم آزادی همه را شوکه کرد!

پدر بچه دختر 20 ساله، شهاب 17 ساله بود! / او فیلم بی حیایی می دید!

حمید و نرگس در اتاق خلوت کرده بودند که خانم رییس در را قفل کرد!

اقدام شنیع یک مرد در اتوبوس جلوی چشمان زنان مسافر ! +عکس

تازه عروس خائن خودش را لو داد ! + عکس

شکم برآمده زنی در قم چه رازی داشت!

اسرار زندگی مجردی‌مان را به نامزدمان بگوییم یا خیر؟

رژیم غذایی 8 بازیگر مشهور زن برای داشتن اندام زیبا لو رفت + عکس

کدخبر: 410552 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟