عملیات نجات نوجوانان محبوس در غاری در تایلند آغاز شد+ عکس

امید و نگرانی نوجوانان گرفتارشده در غاری در تایلند را همراهی می‌کند. امدادگران روز یکشنبه (۸ ژوئیه/ ۱۷ تیر) عملیات نجات خطرناک خود را آغاز کرده‌اند؛ عملیاتی که نتیجه آن روشن نیست.
از دو هفته پیش ۱۲ نوجوان ۱۱ تا ۱۶ ساله‌ی عضو یک تیم فوتبال تایلند به همراه مربی ۲۵ ساله‌شان در این غار گرفتار شده‌اند. آنها که در روز ۲۳ ژوئن گذشته به دلیل بارش ناگهانی باران وارد غار "تام لونگ" در استان "چیانگ‌رای" در نزدیکی مرز میانمار و لائوس شده بودند، برای فرار Escape از سیلابی که وارد غار شده بود، از ورودی آن دور شده و خود را به ارتفاعات خشک درون غار رساندند. سپس مشاهده آثار و رد پای آنها در مسیر، نیروهای امداد را به یافتن آنها امیدوار کرد. آنان اینک در حدود چهار کیلومتری ورودی غار در یکی از مکان‌های خشک آن محبوس‌اند.

44529941_404
فرماندار محلی گفته است که در مجموع ۱۸ غواص در عملیات نجات شرکت دارند. پنج غواص تایلندی و بقیه غواصان بین‌المللی هستند. به گفته او، وضعیت هوا مناسب و سطح آب پایین است و «پسرها از لحاظ جسمی و روحی آماده‌اند که بیرون بیایند». طبق اعلام فرماندار، هدف این است که عملیات در ساعت ۲۱ شامگاه یکشنبه پایان یابد، اما احتمال دارد که تا دوشنبه هم طول بکشد. این در حالی است که رئیس عملیات نجات گفته است، خروج کامل نوجوانان از غار به دو تا سه روز وقت نیاز دارد.
در جریان عملیاتی که ساعت ۱۰ بامداد امروز به وقت محلی آغاز شده، قرار است هر یک از پسرها را دو غواص برای خروج از غار همراهی کنند. خروج آنان از غار بایستی تک تک انجام شود.
پیش از این کمبود اکسیژن و وضعیت نامناسب آب و هوا مانعی جدی برای نیروهای امداد بود. انتظار می‌رود که در روزهای آینده منطقه با بارش‌های شدیدی روبه‌رو باشد. اکسیژن محل استقرار نوجوانان از ۲۱ درصد به ۱۵ درصد کاهش یافته است.
دوازده نوجوان ۱۱ تا ۱۶ ساله‌ی عضو یک تیم فوتبال تایلند به همراه مربی ۲۵ ساله‌شان از دو هفته پیش در غاری گرفتار شده‌اند.
بخش‌هایی از درون غار هنوز هم زیر آب است. این بدان معناست که نوجوانان برای خروج از غار در جاهایی نیازمند استفاده از تجهیزات غواصی هستند. به گفته مقامات محلی، به خاطر عملیات تخلیه آب، آب موجود در غار در روزهای گذشته به میزان قابل توجهی نشست کرده و نوجوانان اکنون می‌توانند بخش‌های زیادی از غار را پیاده طی کنند.
بهیاران استرالیایی امروز برای ارزیابی وضعیت سلامتی نوجوانان وارد غار شدند و آمادگی آنان برای عملیات خروج را تأیید کردند.

13970417155939996146858910
عملیات نجات اما به غایت خطرناک است. یکی از غواصان چند روز پیش در جریان مأموریت جان خود را از دست داده بود. حتی غواصان حرفه‌ای نیز برای طی کردن محل استقرار گروه تا ورودی غار به پنج تا شش ساعت وقت نیاز دارند. از این گذشته، برخی از نوجوانان گرفتارشده، شناگران ماهری نیستند.
بامداد امروز غواصان و تیم امداد پزشکی وارد غار شدند. قرارگاه برپاشده برای رسانه‌ها در نزدیکی ورودی غار نیز که بیش از هزار خبرنگار تایلندی و بین‌المللی در آن مستقر بودند، برچیده شده و از ورود خبرنگاران تازه به محل هم جلوگیری به عمل آمده است. این خبرنگاران به ساختمانی دولتی منتقل شده‌اند.

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

ایست قلبی داماد پروفسور مسگرزاده به خاطر باخت تیم ملی برزیل

مرد صاحبخانه دلم را برده بود / وقتی شوهرم سعید نبود او را به خلوتم می بردم!

اجتماع "دختران انقلاب" با حضور الهام چرخنده و 2 مانکن محجبه آمریکایی !

این مرد با لباس قرمز زنان تحریک می شد / بلایی که او با شال قرمز بر سر 10 دختر آورد

چشم‌های شیطانی‌ زن مطلقه در عروسی شوم مرا اسیر کرد / زن مطلقه دو مرد را به جان هم انداخت

"حراس الدین" گروه تروریستی جدید در منطقه اعلام موجودیت کرد+ عکس

اسرار باور نکردنی خودروی مخصوص ترامپ به نام هیولا+ عکس

تجاوز به دختر شهرستانی از سوی مدیر عامل 60 ساله

قتل هولناک جلیل بخشی استاد دانشگاه + عکس

خرید و فروش دختران کم سن برای دلالی های شوم + جزییات

خوش شانسی عروس و داماد با نجات از مرگ در جشن عروسی! + تصویر

" ه . ک" دستور قتل وحید مرادی را از بیرون زندان صادر کرد؟! / "ه . ک "کیست؟! + تصاویر

زنم در فیلم ناجور بی حیایی می کند! / مجید از سمیه شکایت کرد!

کدخبر: 396283 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟