آمارهای منتشر شده از این شورا نشان می‌دهد ۷۴۲ کودک آمریکایی بین سال‌های ۱۹۹۸ تا ۲۰۱۷ میلادی جان خود را به دلیل گرمازدگی ناشی از حبس شدن در خودروها از دست داده‌اند و آمار ۴۲ کودک برای سال ۲۰۱۷ به ثبت رسیده که نسبت به رقم ۳۹ کودک در سال ۲۰۱۶ افزایش داشته است.بر اساس این گزارش تنها ۲۱ ایالت آمریکا در این ارتباط قوانینی وضع کرده‌اند که در این میان هشت ایالت والدینی را که کودک خود را در خودروها رها کنند به جرم Crime بزهکاری محکوم می‌شوند. اما این قانون‌ها کافی نبوده و بسیاری خواستار بهبود و تطبیق قوانین در سراسر ایالات متحده هستند.

این گزارش همچنین نشان می‌دهد ۵۵ درصد از والدین ندانسته و از سر بی‌توجهی کودک خود را در خودرو جا می‌گذارند، ۲۷ درصد از کودکان خود به خودرو دسترسی داشته و به اشتباه داخل آن حبس می‌شوند و ۱۸ درصد از والدین دانسته و آگاهانه کودکشان را در خودرو رها می‌کنند.

به طور معمول این والدین به خاطر انجام کاری برای یک مدت کوتاه کودکان خود را در خودرو رها می‌کنند تا به زودی بازگردند و وقوع این قبیل حوادث Accidents تعمدی نیست اما مطالعات نشان می‌دهد خورشید نوعی اثر گلخانه‌ای در وسایل نقلیه ایجاد می‌کند به طوری که دمای هوا در خودرو در یک روز ۳۰ درجه سانتیگراد می‌تواند در کمتر از ۱۰ دقیقه حدود هفت درجه گرم‌تر شده و باعث گرمازدگی شدید و در نهایت مرگ کودک شود. به همین دلیل از والدین خواسته می‌شود همیشه پیش از قفل کردن درهای خودرو داخل آن را بررسی کنند.رئیس و بنیان گذار یک شرکت فناوری‌های مربوط به تکنولوژی‌های ایمنی کودکان در خودرو می‌گوید: در بسیاری از خودروها هشدارهایی جهت بستن کمربند ایمنی، خاموش کردن چراغ‌های جلو یا برداشتن سوئیچ وجود دارد اما هم‌اکنون نیاز به هشدارهایی جهت یادآوری کودکان به رانندگان به هنگام خروج از خودرو نیز بسیار احساس می‌شود.مقرراتی مبنی بر لزوم این هشدارهای تصویری یا صوتی در خودروها برای یادآوری کودکان به والدین در سال ۲۰۱۷ کنگره آمریکا معرفی و تصویب شد. مجلس سنا نیز در همان سال قوانین مشابهی را به تصویب رساند. همچنین شورای امنیت ملی خواستار مصونیت قانونی افرادی شده که اقدام به ورود به خودروهایی می‌کنند که کودکی در آن حبس شده تا او را نجات دهند.

به گزارش سی ان ان، در حالی که بسیاری در انتظار پیشرفت‌های تکنولوژی هشدارهای لازم در این زمینه هستند، مشاوران این شرکت فناوری به والدین توصیه می‌کنند تلفن همراه، کیف پول یا حتی کفش‌های خود را پیش از رانندگی در صندلی عقب بگذارند تا به هنگام خروج از خودرو مجبور شوند صندلی عقب را بررسی کرده و کودکان خود را فراموش نکنند.

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

بی شرمانه‌ترین تمارض جام جهانی ۲۰۱۸ را کدام بازیکن انجام داد؟ + عکس

عروس 15 روزه بودم که مچ شوهرم را در اتاق خواب خواهرم گرفتم!

ماموریتی برای شیطان/ جوان‌ترین قاتل چگونه 3 تن را قربانی شیطان کرد + عکس

گفتگو با مرد شیطان صفتی که 5 زن ثروتمند تهرانی را به دام انداخت

زنان روسی به دنبال باردار شدن فوتبالیست‌ ها در جام جهانی!

فرار عجیب داماد از حجله 2 عروس / او همزمان با 2 دختر ازدواج کرده بود + تصاویر

ازدواج سیاسی یک جاسوس / جزئیاتی از جاسوسی وزیر اسرائیلی برای ایران

جزئیات تازه از شناسایی 5 دختر ایرانشهری که آزار دیده اند

شوهرم با وسوسه های هایده دوست من به خلوتگاه او رفت!

شنای مرگبار 3 دختر نوجوان در بیرجند

گفتگو با مهندس جوان که در یک قدمی اعدام بخشیده شد

طلاق به‌ خاطر دستپخت دخترخاله / مهران به دردسر افتاد!

باردار شدن دختر 16 ساله در سفر به دوبی / مادرم مرا در اختیار یک مرد در هتل گذاشت!

زن سوم شوهرم بودم و برای انتقام با برادر هوویم همخوابی کردم!

کدخبر: 391336 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟