به گزارش گروه حوادث Accidents رکنا، اصغر جعفری، رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان زنجان  با اشاره به اینکه آمار مسمومیت با قارچ در استان زنجان تا امروز 2 خرداد، برابر با 106 نفر بوده است، گفت: از این تعداد 54 نفر خانم و 52 نفر آقا بودند .
وی ادامه داد: از این تعداد، افراد بستری شده در استان 2 نفر بیمارستان ولیعصر (عج) و افراد بستری شده خارج از استان 7 نفر بوده‌اند که 3 نفر در بیمارستان لقمان تهران و 4 نفر نمازی شیراز است .
جعفری با اشاره به اینکه خوشبختانه هیچ فرد فوتی یا مستعد پیوند کبد در استان وجود ندارد، گفت: از مصرف قارچ‌های کوهی و خودرو که به‌صورت فله‌ای توسط افراد عادی در بازارچه‌ها و کنار جاده‌ها به فروش می‌رسد خودداری کرده و فقط از قارچ‌های پرورشی با بسته‌بندی بهداشتی استفاده کنید .
رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان زنجان افزود: مصرف و حتی لمس قارچ های سمی می‌تواند باعث بروز مسمومیت، نارسایی کبدی و حتی مرگ شود. تنها از قارچ هایی که در فروشگاه های معتبر و در بسته بندی های بهداشتی عرضه می شوند، استفاده کنید .
وی با اشاره به اینکه، قارچ‌های سمی از لحاظ ظاهری شباهت زیادی به قارچ‌های خوراکی دارند، تصریح کرد: شناسایی و تشخیص قارچ‌های خوراکی و نوع سمی از طریق شکل و خصوصیات ظاهری امکان‌پذیر نبوده و فقط در آزمایشگاه میسر است .
این مسئول خاطرنشان کرد: به توصیه‌های برخی افراد عادی در تشخیص انواع سمی از خوراکی قارچ توجه نکنید. شناسایی انواع خوراکی قارچ بر اساس خصوصیات ظاهری مانند شکل، رنگ، بو، قوام و مزه امکان‌پذیر نیست.

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

بازیگر خوش تیپ سعودی از کشور اخراج شد / او باعث اغوای زنان می شد + عکس

5 ساعت تجاوز به دختر 15 ساله توسط 2 پسر / دختر مُرد!+عکس دختر و متجاوزان

پریا 17 ساله ام در خانه فساد شب ها را صبح می کنم! + سرنوشت تلخ

گاف بزرگ نماینده مجلس در تلفظ یک واژه انگلیسی + فیلم

این زن ایرانی در امریکا سرشناس شد + عکس و جزییات

حمله افراد مسلح به خانه یک مامور پلیس در زاهدان / 2 عضو خانه به شهادت

دعوای زنانه منشی با دختر جوان با لنگه کفش در کلینیک زیبایی! + عکس

فیلم برداری از صحنه رفتار حیوانی پسر تهرانی با دختر دانشجو

این پسر جوان را می شناسید / او در خیابان خلوت تهران به دختر جوان تجاوز کرد + عکس

ارتباط ساغر با دوستانم فراتر از یک دوستی بود! / زنم یک الکلی شده است

صحنه باورنکردنی که دختر 17 ساله از مادر و یک مرد غریبه دید

تجاوز به عروس جوان توسط دو مرد در رستوان بین راهی جاده جاجرود

کدخبر: 382933 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟