۱۳ ساعت عملیات آتش نشانی تهران برای نجات ۳ کوهنورد در ارتفاعات درکه + عکس

به گزارش گروه حوادث Accidents رکنا، در پی تماسهای متعدد از سوی شهروندان با سامانه 125 و اعلام گرفتار شدن سه کوهنورد در ارتفاعات درکه، ستاد فرماندهی آتش‌نشانی، گروه امداد و نجات کوهستان ایستگاه 64 را طی ساعات 7:30، 15:30 و17:40 روز گذشته به سه حادثه Incidentمختلف اعزام کرد.
رامین نایب‌پور؛ رئیس ایستگاه 64 و گروه امداد نجات کوهستان درباره جزئیات این حوادث اظهار کرد: در طول روز گذشته (جمعه) در زمانهای مختلف سه بار زنگ اعلام حادثه ایستگاه 64 به صدا درآمد و از طریق ستاد فرماندهی این سازمان، تیم نجات کوهستان آتش‌نشانی مستقر در این ایستگاه به ارتفاعات درکه واقع در کوهستان شمال تهران رهسپار شد. 
وی تصریح کرد: در این حوادث سه کوهنورد شامل دو زن 44 ساله (ساعت 7:30) 63 ساله (ساعت 13:30) و نیز یک مرد 25 ساله (ساعت 17:40) از قسمت مچ پا دچار مصدومیت شده و قادر به حرکت و ادامه مسیر نبودند.
رئیس ایستگاه 64 آتش‌نشانی تهران خاطرنشان کرد: آتش‌نشانان پس از دریافت اطلاعات و تقاضای کمک از سوی نفرات حادثه‌دیده در ارتفاعات درکه، جمعاً بعد از 13 ساعت تلاش نفسگیر توانستند با استفاده از برانکارد مخصوص، این سه نفر را در سه نوبت از قسمتهای خطرناک کوه به پایین کوه انتقال دهند.
وی افزود: گروه نجات کوهستان پس از انتقال هر یک از مصدومان به میدان درکه و تحویل به عوامل اورژانس، دوباره به حالت آماده در ایستگاه مستقر می‌شدند تا پس از دریافت کمک، مجدداً به ارتفاعات رفته و به یاری حادثه‌دیدگان بشتابند.
رامین نایب‌پور؛ سرپرست گروه امداد و نجات کوهستان آتش‌نشانی در توصیه به افرادی که قصد کوهنوردی دارند، گفت: افرادی که برای کوهپیمایی به ارتفاعات می‌روند، همواره به یاد داشته باشند، کفش مناسب و تجهیزات کوهنوردی از ملزومات این ورزش Sport مفرح محسوب می‌شود و آشنایی به منطقه و عبور از مسیرهای مشخص، احتمال خطر و مصدومیت کمتری را به همراه خواهد داشت.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 376288 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟