علیرضا جاهد امروز اظهار داشت: ساعت 5:30 دقیقه صبح روز سه‌شنبه سوم اردیبهشت ماه به جمعیت هلال احمر شهرستان آبیک گزارشی مبنی بر گم شدن سه نفر از اهالی روستای کوندج در ارتفاعات روستای چناسک اعلام شد.

وی افزود: پس از اعلام گزارش مذکور، تیم کوهستان جمعیت هلال احمر شهرستان آبیک با یک دستگاه آمبولانس و سه نجاتگر راهی روستای چناسک شدند و متوجه شدند که دو خانم و یک آقا با خودروی خود برای چیدن سبزی‌های کوهی از روستای کوندج به ارتفاعات بالاتر از روستای چناسک رفته‌اند.

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان آبیک ادامه داد: سه گرفتار ارتفاعات روستای چناسک پس از چیدن سبزی کوهی، با بارندگی و تگرگ مواجه می‌شوند که خودروی آنان در گل و لای می‌ماند و دیگر قادر به ادامه حرکت نمی‌شود.

جاهد اضافه کرد: سه فرد مذکور به دلیل گرفتار شدن خودرو در گل و لای تصمیم می‌گیرند شب را در خودرو سپری کنند.

وی خاطرنشان کرد: پس از اینکه تلفن همراه گرفتاران آنتن نمی‌دهد، مجبور می‌شوند شب در خودرو اتراق کنند که این موضوع موجب نگرانی خانواده آنها می‌شود و به جمعیت هلال احمر شهرستان آبیک اطلاع می‌دهند.

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان آبیک با تاکید توجه مردم به هشدارها و گزارش هواشناسی Meteorology اعلام شده توسط رسانه‌ ملی و رسانه‌های مکتوب افزود: مردم باید این هشدارها را جدی بگیرند تا گرفتار حوادث Accidents ناشی از نزولات جوی نشوند.

این مسؤول تصریح کرد: تیم کوهستان جمعیت هلال احمر شهرستان آبیک با جستجو در ارتفاعات روستای چناسک، موفق به یافتن و نجات سه گرفتار این ارتفاعات می‌شوند که هر سه در سلامت کامل بودند.

جاهد بیان کرد: مردم باید در زمان اعلام بارش نزولات جوی دقت لازم را داشته باشند و از رفتن به کوه و ارتفاعات پرهیز کنند تا خطراتی متوجه آنها و نیروهای امدادی جمعیت هلال احمر شهرستان آبیک نشود.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 375259 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟