مجتبی خالدی در مورد جزئیات مفقود شدن 3 ‌گردشگر در محدوده دریاچه نمک آران و بیدگل اظهار داشت: این سه گردشگر که دو زن و یک مرد بودند به دلیل گم کردن مسیر اصلی دریاچه مفقود شدند که دو گردشگر زن این گروه خوشبختانه امروز توسط رانندگان معدن نمک پیدا شده‌اند.

وی افزود: متأسفانه از یک گردشگر مرد که برای یافتن کمک از آن‌ها جداشده بود خبری در دست نیست و جست‌وجوها برای یافتن گمشده کویر مرنجاب همچنان ادامه دارد.

سخنگوی اورژانس کشور با اشاره به اینکه روز گذشته خانواده‌های آنان اعلام کردند که نمی‌توانند ارتباطی با آن‌ها بگیرند، گفت: به دلیل وسعت بسیار زیاد کویر و جستجو با چشم غیرمسلح از بالا امکان جستجوی دقیق وجود ندارد.

خالدی تأکید کرد: گردشگران باید از ورود به فضاهایی که شناخت کافی ندارند به‌شدت پرهیز کنند. همچنین کسانی که اقدام به کویر نوردی می‌کنند باید از افراد بسیار زبده و آشنا به منطقه، امکانات خاص و تجهیزات کافی استفاده کنند.

آگاه باشند که معمولاً ورود به کویر راحت است اما پس از گذشت چند کیلومتر افراد دیگر قادر به شناخت مسیر نخواهند بود.

وی بیان داشت: متأسفانه وضعیت کویر به‌گونه‌ای است که طوفان‌های شنی معمولاً مسیر را می‌پوشاند و افراد امکان شناسایی جهت درست را نخواهند داشت علاوه بر این اگر افراد در کویر دچار مشکل شده و بی‌هوش شوند، سطح شنی کویر روی افراد را می‌پوشاند و پیدا کردن آن‌ها با توجه به پوشاندن شن به‌شدت سخت خواهد بود.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 370742 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟