6 هزار کودک بی‌سرپرست نتیجه زلزله های ماه گذشته گینه‌ نو

پاپواگینه نو کشور کوچک در اقیانوس آرام روی خط زلزله موسوم به حلقه آتش قرار دارد که بطور مستمر شاهد وقوع زمین لرزه های پرقدرت و مخرب بوده است.
«حلقه آتش» به مناطقی در کناره‌های اقیانوس آرام گفته می‌شود که حدود 90 درصد از زلزله‌های جهان و 81 درصد از بزرگترین زلزله‌ها در این مناطق رخ می‌دهد.
طبق گزارش رسانه های نیوزیلندی، آمار تلفات زلزله های پرقدرت 7،5، 6،3 و 6.8 ریشتری و پس لرزه های آن در پاپوا گینه نو تاکنون به بیش از 130 نفر رسیده است.
این زلزله های پرقدرت به ویژه در مناطق کوهستانی این کشور باعث دفن شدن خانه‌ها و رانش زمین و مسدود شدن راه‌های روستایی شده است.
روند این رخداد طبیعی در این کشور هنوز متوقف نشده به گونه ای که صبح روز جمعه نیز جزیره انگلیس در پاپوا گینه نو شاهد زمین لرزه 6،9 ریشتری بود که تاکنون گزارشی از میزان خسارت های آن ارسال نشده است.
این زمین لرزه ها در این منطقه سبب ایجاد بحران انسانی و طبیعی شده است.
مسئولان بندر مورسبی این کشور اعلام کردند: تاکنون حدود 6 هزار نفرکودک بی سرپرست که دراثر زلزله های پیاپی خانواده های خود را از دست داده اند، در این شهر ثبت شده که اکثر آنها در خیابان ها رها شده اند.
برخی نهادهای حقوق بشری در نیوزیلند به دولت پاپواگینه نو در مورد احتمال گرفتار شدن این کودکان در باندهای قاچاق Contraband هشدار دادند، آنها بیشتر در گروه سنی 12 تا 18 سال قرار دارند.
برخی سازمان های خیریه در پاپوا گینه نو سعی کردند تعدادی از این کودکان را تحت پوشش خدمات خود قرار داده و آنها را از خیابان ها جمع کنند.
مرکز حمایت از خانواده پاپواگینه نو نیز براساس قانون Law 'لوکایتیم پیکینینی' سال 2009 ( حمایت از کودکان) برای جمع آوری کودکان بی سرپرست، تلاش می کند اما این سازمان خواستار کمک های بشتر دولت دراین زمینه شده است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 369170 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟