رسول راشکی داشت: 2 کوهنورد تهرانی بعداز ظهر روز پنجشنبه بدون راهنما عازم صعود به قله تفتان شده بودند که به دلیل شرایط نامناسب آب و هوایی آنان دچار مشکل شده و راه خود را گم کردند.

وی ادامه داد: بلافاصله بعد از اعلام مفقودی این دو کوهنورد 2 تیم عملیاتی امداد کوهستان خاش به جستجو این کوهنوردان پرداختند که بعد از تلاش 14 ساعته یکی از آنان را عصر روز گذشته با مجروحیت جزئی پیدا کردند.

وی افزود: با توجه به شرایط بد جوی منطقه یک تیم دیگر از نیروهای امداد کوهستان شهرستان میرجاوه برای یافتن کوهنورد دیگر وارد عمل شدند و با تلاش این سه تیم عملیاتی و هیات کوهنوردی دومین کوهنورد نیز ساعت هشت و 30 دقیقه صبح امروز پیدا شد.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان گفت: حال عمومی این کوهنورد خوب است.

وی از کوهنوردان و گردشگرانی که قصد صعود به قله و ارتفاعات تفتان را دارند خواست با توجه به شرایط بد جوی و وجود برف در ارتفاعات از انجام هرگونه صعود بدون هماهنگی و در اختیار داشتن راهنما خودداری کنند.

قله آتشفشانی نیمه فعال تفتان با چهار هزار و 50 متر ارتفاع در 30 کیلومتری شهر خاش و 160 کیلومتری زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان واقع شده و در طول سال به ویژه فصل پاییز و زمستان پوشیده از برف است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 362316 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟