حجم ویدیو: 7.28M | مدت زمان ویدیو: 00:01:09

فرمانده نیروهای امداد و نجات هلال احمر گفت: عملیات جستجوی امدادگران از جبهه جنوبی کوه دنا برای یافتن پیکر‌های جانباختگان حادثه Incident سقوط هواپیما متوقف شده و نیرو‌ها از جبهه شمالی مشغول به فعالیت هستند.

شرایط منطقه سقوط Fall هواپیمای آسمان در منطقه کوه دنا به طور مرتب رصد می‌شود و اکنون نیرو‌های هلال احمر اصفهان به عنوان پشتیبان آماده هستند که هر زمان نیاز شد وارد عملیات جستجوی پیکر‌های جانباختگان حادثه شوند.

وی گفت: جستجوی پیکر‌های باقی مانده از سمت جنوب قله بر عهده نیرو‌های هلال احمر اصفهان و فعالیت از سمت شمالی قله بر عهده هلال احمر کهگیلویه و بویر احمد است.

وی ادامه داد: صعود به قله از سمت جنوب بسیار دشوارتر از سمت شمال است و در این شرایط فعالیت امدادگران از سمت جنوب متوقف شده و اجازه فعالیت به نیرو‌های اصفهان داده نشده است و هر تیمی که به منطقه سقوط هواپیما اعزام می‌شود شامل ۶ نیروی تخصصی است و این افراد علاوه بر اینکه کوهنورد و یخ نورد تخصصی هستند، قادر به کارگاه زدن و شب مانی در کوه بوده و بسیار تخصصی هستند.

وی در آخر گفت: حفظ جان امدادگرانی که عازم منطقه می‌شوند برای ما بسیار مهم بوده به همین خاطر تمام توجه مسئولان این است که خطری امدادگران را تهدید نکند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

فیلمی دیده‌نشده از شرایط سخت و نفسگیر امدادگران هلال احمر لرستان و لحظات سخت فرود بالگرد امدادونجات در ارتفاع ۴۲۰۰ متری قله دنا

 

 

کدخبر: 362289 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟