10 ساعت عملیات برای نجات یک مرد در نقطه صفر مرزی سلماس + عکس

ساعت ١٠:٥٥ دقیقه ١٢ بهمن در پی اعلام بخشداری کوهسار و ستاد مدیریت بحران سلماس مبنی بر سقوط Fall فردی از ارتفاع و واردآمدن آسیب‌های متعدد به وی در روستای مرزی حاجی جفان این شهرستان، نیروهای عملیاتی پایگاه امدادی هلال‌احمر این شهرستان به روستای کوزه رش اعزام شدند.
مصدوم توسط اهالی روستا به مرکز بهداشت روستای کوزه رش این شهرستان منتقل شد. با توجه به مسدودبودن راه‌های ارتباطی این روستا به علت برف و کولاک شدید، ‌با هماهنگی به عمل آمده با ستاد مدیریت بحران، اداره راه و مرکز کنترل عملیات هلال‌احمر استان، ماشین‌آلات سنگین برف‌روبی برای بازگشایی جاده منتهی به این روستا به منطقه اعزام شدند.
با توجه به این‌که ماشین‌آلات سنگین راهداری در منطقه حضور داشتند و احتمال این می‌رفت که تا چندین ساعت راه دسترسی به مصدوم باز نشود، تیم تخصصی امدادونجات در کوهستان هلال‌احمر سلماس طی فراخوانی به حال آماده‌باش درآمده و با تجهیزات کامل در ساعت ١٦ به محل حادثه
اعزام شدند.
با نزدیک‌شدن به غروب خورشید و تاریک‌شدن هوا و احتمال خطرات بیشتر، اعضای تیم امدادی تصمیم گرفتند مسیر ٢کیلومتری برفگیرشده منتهی به روستا را با همراهی نیروهای مردمی روستای کوزه رش و بخشداری کوهسار پیاده طی کنند تا مصدوم را به آمبولانس برسانند.
پس از حدود ٢ساعت پیاده‌روی، امدادگران هلال‌احمر به روستای کوزه رش رسیده و پس از انجام اقدامات اولیه روی این مصدوم ترومایی، با کمک اهالی روستا و استفاده از وانت سایپای مردم این روستا فرد مصدوم را به آمبولانس رساندند تا به بیمارستان منتقل شود.
نهایتا پس از تلاش ١٠ساعته و فداکارانه ١٣ نجاتگر جمعیت هلال‌احمر سلماس و همکاری اهالی روستا، بخشداری کوهسار، ستاد مدیریت بحران شهرستان ازجمله دامپزشکی سلماس، مرکز بهداشت روستای کوزه رش، عوامل راهداری و نیروهای هنگ مرزی و سپاه این مصدوم به بیمارستان خاتم‌الانبیای سلماس انتقال داده شد.
سرپرست جمعیت هلال‌احمر سلماس با تشکر از همه عوامل همکار در انجام موفقیت‌آمیز این عملیات امدادی با اعلام این خبر گفت: این ماموریت هفتمین عملیات امدادونجات جمعیت هلال‌احمر در نقاط مرزی سلماس در ١٠روز گذشته است که با موفقیت به انجام رسید. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 353510 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟