هوای ۳ شهر استان مرکزی در وضعیت هشدار

رضا میرزایی سرپرست اداره کل محیط زیست استان مرکزی اظهار داشت: غلظت ذرات معلق کمتر از ۲.۵میکرون در هوای اراک، صبح امروز (یکشنبه)، ۶۹میکروگرم بر مترمکعب و فراتر از حدمجاز بود که بیانگر وجود هوای ناسالم برای گروه های حساس است و در ساعات ظهر، با رسیدن رقم مذکور به ۱۵۶، هوای اراک برای تمام گروه های جمعیتی ناسالم شد.
سرپرست اداره کل محیط زیست استان مرکزی افزود: در ساعات منتهی به عصر همچنان غلظت آلودگی هوا در شهرهای استان افزایش یافت به نحوی که در اراک به حدود پنج برابر حد مجاز رسید و ۱۶۹میکروگرم بر مترمکعب اندازه گیری شد.
میرزایی بیان کرد: در همین ساعات، ایستگاه های سنجش وضعیت هوای دو شهر ساوه و شازند نیز شرایط ناسالم را اعلام کرد که بر مبنای پایش انجام شده، غلظت ذرات معلق در ساوه ۱۵۱ و در شازند ۱۷۶ میکروگرم بر مترمکعب(پنج برابر حد مجاز) است.
سرپرست اداره کل محیط زیست استان مرکزی توضیح داد: حد استاندارد میزان غلظت ذرات معلق کمتر از ۲.۵میکرون در هوا، ۳۵میکروگرم بر مترمکعب است، بنابراین امروز وضعیت هوای ناسالم برای تمام گروه های جمعیتی در سه شهر مذکور اعلام می شود.
وی اضافه کرد: با توجه به فقدان وجود ایستگاه های سنجش آلودگی هوا در شهرهای دیگر استان، امکان ارزیابی دقیقی از وضعیت آلودگی این شهرها وجود ندارد.
سرپرست اداره کل محیط زیست استان مرکزی ادامه داد: شهر اراک از ابتدای امسال تاکنون ۵۷ روز را با وضعیت هوای ناسالم پشت سر گذاشته و امروز پنجاه و هشتمین روز آلوده سال جاری برای این شهر است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 349589 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟