حجم ویدیو: 20.91M | مدت زمان ویدیو: 00:03:20
حجم ویدیو: 2.24M | مدت زمان ویدیو: 00:00:21

photo_2018-01-14_11-42-48

تصویر از نفتکش ایرانی در حال غرق شدن

مدیر عامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: دو سوم کشتی نفتکش غرق شده است.

شعله‌های آتش تمام کشتی را فرا گرفته است و به هیچ عنوان امکان نزدیک شدن یا ورود به کشتی وجود ندارد. احتمال غرق شدن کامل کشتی بسیار است.

محمد راستاد رئیس سازمان بنادر و دریانوردی  در توضیح آخرین وضعیت کشتی سانچی گفت: کشتی سانچی از حالت شناور بودن خود خارج شده و در حال غرق شدن است، امیدی به پیدا کردن مفقودین نیست.

وی در ادامه افزود: با وجود حجم زیاد آتش تکاوران ایرانی و تیم چینی نمی‌توانند به کشتی وارد شوند.

محمد راستاد در خصوص آخرین شرایط نفتکش حادثه دیده گفت: طی انفجار شب گذشته، حجم شعله‌های آتش و دود تمام کشتی را در بر گرفته است و به دلیل دمای بالای کشتی و دود حاصل از آن امکان نزدیکی تیم نجات به نفتکش به حداقل رسانده است.

وی افزود: صبح امروز به وقت محلی که تیم جدید امداد به محل حادثه رسیده است ولی هیچ امکانی برای نزدیکی تیم نجات به نفتکش وجود ندارد.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی عنوان کرد: در کنار این مسائل آقای رییعی رایزنی‌های مختلفی را با مسئولین مختلف انجام داده اند،همچنین با آقای جهانگیری در ارتباط بوده اند و صحبت‌هایی در خصوص مشکلات این حادثه با سفیران ایران در کشورهای کره و ژاپن صورت گرفته است.

در فیلمی که از اتاق فرمان نجات خدمه  نفتکش ایرانی منتشر شده است؛ صدای فردی که به نظر ربیعی مسئول کمیته ویژه رسیدگی به وضعیت نفتکش ایرانی و خدمه است به گوش می رسد که می گوید: بگویید آن دو جنازه هم از شدت سوختگی استخوان بوده اند.

قطع امید از یافتن پیکرهای دریانوردان مفقود شده!

photo_2018-01-14_11-52-20

آخرین تصاویر از غرق شدن کشتی نفتکش ایرانی

سخنگوی کمیته ویژه رسیدگی به وضعیت کشتی نفتکش و رئیس سازمان بنادر و دریانوردی گفت:هیچ امیدی برای یافتن پیکرهای مفقود شده دریانوردان وجود ندارد.

بنا برشواهد و قرائن موجود از جمله اظهارات خدمه کشتی اصابت کرده و آخرین اطلاعات دریافتی از کشتی های امداد رسان و یکی از فرماندهان کشتی های صیادی که در منطقه حضور داشت و همچنین فرمانده کل عملیات امداد چین و اظهارات کارشناسان، کارکنان نفتکش سانچی در ساعت اولیه در اثر شدت انفجار و گازهای متصاعد شده، متاسفانه عزیزان ما، همگی جان باختند.

تلاش ها برای اطفای حریق کشتی و ورود برای انتقال پیکرهای دریانوردان به رغم تلاش های انجام شده و آمادگی کامل تیم نجات برای ورود به نفتکش، به علت انفجار های پی در پی و گسترده میعانات گازی میسر نشد.

حرف های نا امید کننده فرمانده چینی

شیه چون‎وی صبح امروز در نشست تخصصی کمیته بحران چین که با حضور علی ربیعی، نماینده ویژه رئیس جمهوری و مسئول کمیته رسیدگی به حادثه Incident نفتکش سانچی برگزار شد، عنوان کرد: عملیات اطفای حریق و ورود به کشتی با همه امکانات ادامه دارد.

وی افزود: از همان ساعت نخست انفجار، جست‌وجوی گروه‌های امداد و نجات شروع شد و غیر از یک پیکر یک خدمه، هیچ فرد دیگری یافت نشد.

وی تاکید کرد: بررسی های کارشناسی تیم متخصص چین نشان می‌دهد همه دریانوردان ایرانی در همان ساعت نخست انفجار، جان باخته‌اند.

به گفته وی، مشاهدات کشتی‌های عبوری نیز نشان می‌دهد که شدت انفجار اولیه به حدی بوده است که هیچ دریانوردی زنده نمانده است.

این فرمانده چینی افزود: با وجوداین، ما همچنان به تلاش‌های خود ادامه می‌دهیم.

در ادامه این نشست، علی ربیعی، نماینده ویژه رئیس جمهوری و مسئول کمیته رسیدگی به حادثه نفتکش سانچی بر روشن شدن وضعیت این نفتکش تاکید کرد و از چینی‌ها خواست در اطفای حریق کشتی از هیچ کوششی دریغ نکنند.

کشتی سانچی روز 25 آذر ماه 1396 بندر عسلویه را با محموله حدود یک میلیون بشکه میعانات گازی به مقصد یکی از بنادر کره جنوبی ترک کرد و روز شنبه (16 دی‌ماه) ساعت هشت شب به وقت محلی با یک کشتی فله‌بر تحت پرچم هنگ‌کنگ و با خدمه چینی برخورد کرد.

در این حادثه 32 خدمه این نفتکش مفقود شدند که با پیدا شدن پیکر سه خدمه آن تاکنون، سرنوشت 29 نفر دیگر همچنان نامشخص است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

اولین فیلم از انفجار وحشتناک صبح امروز و محاصره نفتکش ایرانی در آتش+ تصاویر

فوری / عکس وحشتناک از انفجار امروز نفتکش / احتمال مرگ ملوانان ایرانی زیاد است+ تصاویر

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

10 نکته مبهم در غرق شدن سانچی نفتکش ایرانی! + فیلم

مطب شیطانی دکتر مشهور / او دختر جوان را به زیر زمین برده بود و ..!

داماد از قتل نوعروس خائن فیلم گرفته بود که ..! / دادگاه تهران ادعای این مرد را پذیرفت + عکس

پیوند پاهای قطع شده پسر 2 ساله / او زیر قطار مانده بود + عکس

پلیس هر روز به خانه ما سر می زند! / ناگفته های تلخ دختر جوان

مرد جوان وقتی وارد خانه همسایه شد دختر خانواده را در شرایط بدی دید و ..!

نقشه شوم آرمین برای دانشجوی دختر شهرستانی / این دختر پولدار بود و ..!

قاسم مرا در اختیار دوست مستش گذاشت و ..! / از این دختر فیلم سیاه گرفته بودند!

مادر دل شکسته 2 قاتل پسرش را بخشید

اعتراف هولناک به سرنوشت فاطمه 25 ساله / او با پرادو به ویلای ساحلی شمال آمد و ..! + عکس

ارتباط شوم ناصر با زن جوان در کنار دریای خزر رخ داد / این زن 6 ماهه باردار بود که ..! / مادر بی رحم دستور قتل امیر علی پسرش را صادر کرد + فیلم

دلسوزی 2 برادر خواهرشان را بیوه کرد! / تولد یک کودک روند پرونده را تغییر داد و..! + عکس

تصادف شدید یک خودرو با یک ماشین پلیس! + فیلم

نقاشی محل قتل و دفن کردن زن جوان ثروتمند در زیبا کنار عکس پروفایل قاتل بود! + تصویر

 

کدخبر: 346949 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟