آن روز ها ، فرق نمی کرد بهار است یا پاییز، مرگ بود که از زمین می رویید و در آن دیار خشکسالی شده، خون بود که می جوشید. موضوع پیچیده ای هم نبود. تنها مجهول معادله، اراده ای برنامه مند بود که وقتی پای کار آمد و باند دوم جاده ساخته شد، خیلی راحت تر از آن که تصور شود حل شد و تمام. دیگر در جاده دوبانده شاهد آن « مرگ بازار» ها نبودیم و همه دانستند نه حضرت عزرائیل در جاده خوابیده و نه جن به جاده زده بلکه عامل انسانی در حوزه جاده و رانندگی گناه خطایشان را به نام جناب ملک الموت می نوشتند .

آن روز ها ، یادم هست که ما خراسانیان به فغان آمدیم و فریاد زدیم که این « موج مرگ» را چاره ای باید و به چاره برخاستند مدیران و مسئولان تا جایی که امروز، «جاده مرگ» دیروز که عبارت و مفهوم ناخوشایندی بود برای مردم و وقتی نوشته می شد، آزار مسئولان را در پی داشت، امروزه به جاده زندگی تبدیل شده است که هم مردم لذت می برند و هم مسئولان بدان می بالند اما قصه مرگ و جاده مرگ در دوسوی خراسان از جنوبی تا شمالی آن، دوباره دارد به خون نوشته می شود و پریروز، سه نفر در خراسان جنوبی به کام مرگ رفتند و جاده مرگ در خراسان شمالی هم پنج زندگی را بلعید اما بدانید و بدانند همه که نه پای جن در میان است و نه باید گناه پرپر شدن نابه هنگام زندگی ها را پای حضرت ملک الموت نوشت بلکه باز به فریاد باید از مسئولان خواست که به دو بانده سازی جاده ها شتاب بخشند و هر بخشی که آماده می شود را هرچند کوتاه هم باشد، زیر بار ببرند و افتتاح رسمی اش را بگذارند برای مناسبتی که می خواهند اما به احترام زندگی و به حرمت جان انسان ها بکوشند هر روز از قامت منفور جاده مرگ و محور دلهره کاسته شود و جاده ، بوی زندگی بگیرد.

آن وقت باز خواهیم دید که نه جن به جاده می زند و نه مرگ در جاده می خوابد. یک مجهول بیشتر ندارد این معادله؛ باید با اراده ای برنامه مند باند های دوم جاده ها را پرشتاب ساخت و جز این هم راهی برای کاهش جدی و مستمر حوادث Accidents نیست. پس وقت را از دست ندهیم که به اندازه همه دقایق از دست رفته ذمه مسئولان زیر بار دین مردم خواهد رفت و حق الناس را هم حرمتی است که گران سنگی آن را همه می دانیم و...همین!برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

غلامرضا بنی اسدی

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

تجاوز مرد 62 ساله به پرستار خانگی اش / او بارها به من تجاوز کرد!

تجاوز وحشیانه به زن جوان در جاده ورامین / اعدام فرید و یاشار تایید شد + عکس

اقدام کثیف مدیر یک مدرسه در ساری با کارمند زن سابقش

شوهرم عاشـق یک دختر شده اما..! / زن 50 سال وقتی از کانادا به تهران آمد..! + عکس

فریب قیافه و ظاهر مسعود را خوردم و در همان ترم اول به او بله گفتم و..!

مهری هفته ای یکبار به اتاقک دنجی که در نمایشگاه ماشین داشتم می آمد تا اینکه ..! + عکس

تجاوز به زن جوان توسط پسر 20 ساله پشت شمشاد های خیابان خلوت

قتل همسر بعد از بازگشت از میهمانی شبانه / همسایه ها دیر به کمک سمیرا رفتند! +عکس

نقشه یک جوان برای مهریه خواهر مطلقه اش / مادر این دو جوان سکته کرد و ..!

راز هولناک یک مرد روستایی که 7 زن جوان شهری را به زمین کشاورزی اش برد و ..! + عکس

برهنه کردن دختری در خیابان که با شوهر یک زن اتباط داشت + فیلم و عکس

ادعای جدید مرد سبزی فروش که با عروس یک خانواده تهرانی ارتباط شیطانی داشت

می خواست خواهرم پری با برادر شوهرم ازدواج کند اما او بدون اجازه عقد مرد دیگر شد و ..!

فیلم لحظه آتش گرفتن 2 دختر در جشن تولد ایرانی + تصویر

این زن تهرانی همزمان 2شوهر داشت!

عکسی از جسد یک زن که توسط شوهرش در پاسداران سلاخی شد + تصویر تکاندهنده

کدخبر: 336146 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟