به گزارش گروه حوادث Accidents رکنا، پیمان نامدار مدیر حوادث فوریتهای پزشکی استان قزوین گفت: چهار گردشگر لهستانی قصد عبور از الموت قزوین به منطقه تنکابن مازندران را داشتند که در جنگل و برف و کولاک مسیر را گم می کنند.
نامدار افزود : یکی از این گردشگران براثر زمین خوردن دچار شکستگی و خونریزی شدید شده بود که با کمک امدادگران اورژانس و هلال قزوین و تنکابن نجات یافتتد.
حسن حسن زاده سرپرست شیفت وقت اورژانس استان قزوین گفت: حوالی ساعت ۱۷:۴۰ بود که مترجم زبان انگلیسی مقیم در قلعه حسن صباح واقع در الموت شرقی با اورژانس تماس گرفت و گفت : چهار توریست آلمانی لهستانی که با آنها در رستورانی که چند ساعت قبل با هم آنجا آشنا شده بودند، شماره تماس مترجم را جهت کمک گرفته تا در صورت نیاز از ایشان کمک بگیرند که همین طور هم شده بود چهار توریست با صدور پیامی به این مترجم درخواست کمک کردند و موقعیت منطقه خود را برای این وی می فرستند .
حسن زاده افزود : شماره تماس توریست ها را گرفتم و از پسرم که در منزل بود و تقریبا زبان انگلیسی بلد بود خواستم کلماتی را به من راهنمایی کند تا من برای توریست ها ارسال کنم تا آنها را متوجه کنم که در حال بازیابی محل فعلیشان هستیم و اگر می توانند موقعیت دقیق تری از محل حضورشان برای ما ارسال کنند.
وی اضافه کرد : در همین حین یکی از کارکنان فوریت های پزشکی با دوست مترجمش تماس می گیرد و با کمک وی، توریست ها محل دقیق خود را با مشخصات زاویه و قطب برای ما ارسال کردند و ما با وارد کردن مشخصات در گوگل ارت موقعیت آنان را شناسایی کردیم و مشخص شد که در محدوده جنگل های ۲هزار تنکابن هستند.
سرپرست شیفت وقت اورژانس استان قزوین گفت :بدون اتلاف وقت مرکز فوریت های پزشکی و هلال احمر تنکابن را در جریان قرار دادیم و آنها را اعزام کردیم و باز هم به کمک مترجم از توریست ها خواستیم تا یکی از آنان خود را به روستای عسل محله که در چند فرسخی آنان بود برساند تا با رسیدن ارگان های امدادی همراه آنان شود ، همچنین دو تن از اهالی روستای عسل محله را باخبر ساختیم تا با استفاده از آشنایی آنان در منطقه کار سریعتر پیش رود و این در حالی بود که ساعت به ۲۱ شب رسیده بود و هوای آن منطقه مه و کولاک بود.
حسن زاده افزود : با تماس های مکرر مرکز اورژانس قزوین و همیاری ۸ نفر از کارکنان امدادی تنکابن در ساعت ۲۲:۱۵ عوامل امدادی خود را به اولین توریستی که قرار بود تا عسل محله بیاید رساندند و پس از طی ساعت ها ادامه مسیر یعنی در ساعت سه بامداد موفق شدند خود را به مصدوم برسانند و اقدامات درمانی اولیه را برای مصدوم گرفتار در سرما و تاریکی شب آغاز کردند.
وی تاکید کرد : به دلیل مه آلود بودن هوا و عدم امکان بازگشت ارگان های امدادی با راه اندازی چادر محیط را از لحاظ فضا و آذوقه برای توریست ها هموار کردند تا در روشنایی صبح مصدوم با بالگرد به بیمارستان اعزام شود.
سرپرست شیفت وقت اورژانس استان قزوین گفت : مصدوم لهستانی با کمک بالگرد به بیمارستان منتقل شد و سه گردشگر دیگر هم در سلامتی به سر می برند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

آخرین وضعیت پدربزرگ اهورا بعد از حادثه دیشب + عکس

مادر قیصر مامور پلیس آبادان را گاز گرفت !

با آزاده تفاهم نداشتم ولی 18 سال دوست بودیم! / گفتگو با قاتل بی رحمی که دختر جوان را مُثله کرد +عکس و فیلم

2 قاتل پس از 13 سال کابوس اعدام آزاد شدند

دختر 7 ساله دزد طلافروشی های استان فارس بود / دوربین همه چیز را ثبت کرد + عکس

توضیح پلیس در مورد آتش زدن خودرو در اهواز + فیلم آتش زدن خودرو توسط راننده

لحظه دردناک زیر گرفتن پدر و پسر توسط اتوبوس + فیلم

فوری / ترکیدن 2 لاستیک هواپیمای مسافربری هنگام فرود در تبریز + عکس

ماشین‌های لوکس بدهکاران در دبی رها می‌شوند! +عکس

حمله مردم خشن به خودرویی که قاتل اهورا داخل آن بود / قاتل صحنه قتل کودک بیگناه را بازسازی کرد + فیلم و عکس

۶ ماه حبس برای داریوش خواننده معروف

8 سال با شاهرخ دوست بودم تا اینکه ازدواج کردیم ولی کاش دوست می ماندیم!

نقشه 2 عروس و خواهر شوهرشان برای فروشنده های لباس زنانه

تجاوز دانیال به سعیده و سارا دوست های صمیمی دوست دخترش در برابر دوربین

مردی خودروی خود را مقابل پلیس اهواز آتش زد + فیلم

یک زن راننده اتوبوس مسافربری برون شهری در گناباد شد

اعتراف هولناک دکتر شیطان پرست به آزار وحشیانه 137 زن و ختر جوان+عکس

غرق شدن جوان ۱۹ ساله در استخر دانشگاه آزاد

دختر 12 روزه در سطل زباله روستا رها شد + عکس

شوهرم می خواهد بچه ام را بفروشد!

14 ساله بودم که زن دوم مرد 50 ساله زشت شدم تا اینکه!!!

نگار جواهریان عزادار شد + عکس

دختر همسایه را مخفیانه عقد کردم و حالا!!!

دختر خاص دیدار نخبگان با رهبری کی بود؟ +فیلم و عکس

گفتگو با جوانی که پیرزن تهرانی تجاوز کرد  + فیلم و عکس

تصویری باورنکردنی از چپ کردن ایمن ترین ماشین جهان + عکس

 

کدخبر: 318580 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟