آن ها معتقدند که دریده شدن گوسفندان آن ها توسط پلنگ انجام شده است اما، رئیس اداره محیط زیست شهرستان جاجرم این گفته روستائیان را رد می کند.

سید محمد موسوی چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: در حمله یک حیوان وحشی به دامداری یکی از اهالی روستای کرف این شهرستان یک راس گوسفند تلف و 5 راس دیگر زخمی شدند.

وی گفت: یکی از اعضای شورای اسلامی روستای کرف از توابع شهرستان جاجرم امروز حمله یک گرگ یا پلنگ را به یک دامداری در این روستا گزارش داد.

وی افزود: با اعزام کارشناسان محیط زیست برای بررسی این حادثه Incident و براساس شواهد موجود درمحل تهاجم حیوان وحشی به این دامداری توسط 'گرگ' و یا 'سگ گرگ' که گونه ای مختلط از سگ و گرگ است انجام شده است.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان جاجرم در واکنش برخی اخبار محلی مبنی برحمله به دامداری توسط پلنگ بود است ضمن رد این گفته افزود: پلنگ حیوانی است که در شکار فقط به دام حمله می کند وآن را با خود می برد و سایر دام ها را زخمی نمی کند ولی براساس بررسی انجام شده در محل و نحوه زخمی شدن دام ها ، تهاجم این حیوان وحشی به احتمال زیاد توسط گرگ یا سگ گرگ بوده است.

موسوی با بیان اینکه حملات مشابهی ازسوی حیوان های وحشی دراین روستا صورت گرفته که نوع این حیوان شناسایی نشده است خاطر نشان کرد : با هماهنگی شورای روستا برای ثبت گونه مهاجم ،که به گفته روستاییان گرگ نمی باشد، هفته ای دو مرتبه دوربین دراین منطقه کار گذاشته شد ولی گونه ای ثبت نشد.

رئیس حفاظت محیط زیست شهرستان جاجرم گفت: حمله این حیوان وحشی در زمانی صورت گرفت که 2روز قبل دوربین ها ثبت تصویر از این منطقه جمع آوری شده بود و موفق به شناسایی دقیق گونه مهاجم نشده ایم .

وی افزود: در صورت ثبت تصویرو شناسایی نقش 'سگ گرگ' در حمله به دام ها این منطقه، چون حیوان از گونه مهاجم است می توان برای مقابله با آن اقدام کرد.

روستای کرف در دامنه های رشته کوه آلاداغ واقع شده است. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 292916 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟