میمون بازیگوش برق 50 هزار خانه را قطع کرد

هنری کاپتا، سخنگوی اداره برق سراسری زامبیا (زِسکو) اعلام کرد که شب دوشنبه یک بابون وحشی سرخ موی با دسترسی به پست تقسیم برق فشار قوی مرکزی منطقه، بخش قابل توجهی از کشور را در تاریکی قرار داد.

وی در گفت وگو با شبکه شبکه خبر «اس ای بی سی» آفریقای جنوبی گفت که این بابون سرخ موی در غیبت ماموران با رسیدن به تاسیسات برق شهر لِیونگستون، مرکز گردشگری در استان های جنوب و غرب زامبیا (رودِزیای شمالی سابق) و معیوب کردن آن، بیش از 50 هزار مشترک اداره برق مرکزی زامبیا را از نعمت برق محروم کرد.

این مقام دولتی بدون اشاره به شروع و پایان قطع برق منطقه اظهار داشت که همه 28 هزار مشترک لیوینگستون و 22 هزار مشترک منطقه دیشب برای 6 ساعت برق نداشتند، تا اینکه سرانجام بعد از چند ساعت کار تعمیر و عیب یابی تاسیسات سحرگاه امروز برق منطقه وصل شد.

کاپتا برای مستند سازی ادعای خود به فیلم دوربین مرکزی تاسیسات برق اشاره کرد و گفت که فشار وارده به این بابون فقط او را دچار شوک و سوختگی شدید کرد و این بابون برای مراقبت های بعدی به مرکز حیوانات وحشی منتقل شد.

وی در این خصوص افزود: از آنجایی که ویژگی بدنی این حیوان به گونه ای است برق با ولتاژ بالا را از خود عبور می دهد، چنانچه این شوک الکتریکی به یک انسان عظیم الجثه وارد می آمد بی تردید او را به طور کامل می سوزاند و اثری از او باقی نمی گذاشت.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 284345 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟