حجم ویدیو: 7.34M | مدت زمان ویدیو: 00:00:50

به گزارش گروه حوادث Accidents رکنا، ساعت 16 چهارشنبه مرد مقنی وارد چاه 12 متری در حوالی روستای استرود شهرستان خدابنده شد. او در حال کار بود که ناگهان ارتباطش با بالای چاه قطع شد. همکارش برای نجات جان او تلاش کرد، اما اقداماتش بی‌نتیجه ماند. او وقتی از نجات همکارش ناامید شد با اورژانس و آتش‌نشانی تماس گرفت و درخواست کمک کرد. دقایقی بعد امدادگران اورژانس و آتش‌نشانی همراه امدادگران کوهستان هلال احمر خود را به محل حفر چاه رساندند.

636350959218104412
در بررسی‌ها مشخص شد، این چاه به صورت دستی حفر شده و به احتمال قوی مرد مقنی دچار مسمومیت با گاز سمی شده است. این در حالی بود که بخشی از دیواره چاه هم ریزش کرده بود.
امدادگران در تلاش برای خارج کردن مرد مقنی بودند که ساعت یک و 15 دقیقه بامداد پنجشنبه یکباره دیواره گودال کناره چاه ریزش کرد. پنج نفر که در اطراف گودال حضور داشتند زیر آوار گرفتار شدند که دو نفر از آنها در همان لحظات اولیه نجات پیدا کردند. پس از دقایقی سه گرفتار دیگر از زیر خاک بیرون کشیده شدند. دو نفر از آنها از امدادگران هلال‌احمر بودند.
علیرضا زراعتچی، رئیس اورژانس زنجان در این باره گفت: به علت ریزش کناره‎های گودال پنج نفر به داخل آن سقوط Fall کردند که دو نفر سالم و بدون هیچ گونه مصدومیت از زیر آوار بیرون می‎آیند و دو نفر از نیروهای هلال احمر و یک نفر از مردم عادی بدون علائم حیاتی به درمانگاه زرین‎رود منتقل شدند. فوت دو نفر از مصدومان در درمانگاه تائید و یکی از مصدومان نیز با نظر پزشک به بیمارستان امیرالمؤمنین (ع)منتقل شد که به علت شدت آسیب‌ها در بیمارستان فوت کرد.
رضا جعفری و وحید محمدی از امداگران جان باخته در این حادثه Incident هستند و سعید رحیمی امدادگر مصدوم حادثه است. این امدادگران از گروه کوهستان هلال احمر شهرستان خدابنده بودند.

636350959183415731
علت ریزش گودال
غفور آقاجانلو، معاون امداد و نجات هلال‌احمر استان زنجان در این‌باره به جام‌جم گفت: پس از گرفتار شدن مقنی در چاه، دو گروه از امدادگران هلال احمر جاده‌ای و کوهستان راهی محل حادثه شدند. با توجه به دوبار ریزش چاه، امکان ورود به آن وجود نداشت. به همین خاطر تصمیم گرفته شد از کنار چاه با تجهیزاتی مانند لودر اقدام به حفاری کنند.
وی افزود: حدود ساعت یک بامداد، امدادگران به نزدیکی جسد مرد مقنی رسیدند و برای این که به جسد آسیبی وارد نشود، تصمیم گرفتند ادامه جست‌وجو به صورت دستی انجام شود. امدادگران هلال‌احمر در حال جست‌وجو در گودال بودند که ناگهان به‌دلیل تجمع اهالی در بالای گودال و سنگینی بیل مکانیکی، دیواره سست گودال فرو ریخت. پنج نفر زیر آوار گرفتار شدند که سه نفر از آنها از جمله دو امدادگر جان باختند.
معاون امداد و نجات هلال‌احمر زنجان خاطرنشان کرد: ساعت 13 جمعه جسد مقنی پیدا شد و عملیات با چهار کشته پایان یافت.
سست شدن خاک به‌خاطر آب‌های زیرزمینی علت ریزش چاه بود.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 284193 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟