به گزارش گروه حوادث Accidents رکنا، در این عملیات های دلهره آور که در تاریکی زیر آب صورت می گیرد ، گاهی اوقات به دلیل وسعت عملیات و منطقه گروهی از غواصان محلی و آتش نشانان نیز به کمک نیروهای غواص کلاه سبز می آیند.

photo_2017-07-05_11-50-06

با توجه به حضور تیم حرفه ای ای از غواصان کلاه سبز های تیپ 65 ارتش در حاشیه سد کرج که یکی از ماموریت های انساندوستانه شان جلوگیری از غرق شدن شناگران غیرقانونی در آب سد کرج یا یافتن اجساد غرق شدگان بوده که نه تنها اجساد به خانواده داغدیده شان بازگردانده شود بلکه از آب سد کرج نیز آلوده زدایی صورت گیرد.
سرنوشت های تلخ
یکی از غواصان حاضر در این عملیات تجسس به خبرنگار ما گفت:متاسفانه سال های زیادی است که شاهد چنین سرنوشت های تلخی هستیم و خانواده های گریان در حاشیه سد کرج می ایستند و برای دیدن جسد جگر گوشه هایشان ثانیه شماری می کنند.
وی افزود:آب سد کرج بسیار سنگین و گول زن است بیشتر کسانی که در اینجا غرق شده اند شنا بلد بودند و شاید شنایشان هم خوب بوده است اما آنها از خطری که آب سد کرج دارد بی خبر بوده اند چرا که آب سد شاید در ابتدای شنا فشاری روی شناگران نیاورد اما خیلی زود بخاطر خاصیت سنگین بودنش باعث خستگی آنی و گرفتگی ناگهانی عضلات می شود و اگر حتی شنا بلد باشید قادر به نجات خود نخواهید بود.
این غواص کلاه سبز ارتش ادامه داد:ما در این سد وظایف مختلفی داریم که مهمترین آن گشت زنی با قایق های موتوری دوزمانه که دارای استانداردهای زیست محیطی هستند و آلودگی ای ندارند است و هشدار به شناگران غیرقانونی و جلوگیری از ادامه شناسایی آنان است.
این غواص گفت:دومین اقدامی که ما انجام می دهیم جمع آوری زباله ها بویژه بطری های پلاستیکی و البته دمپایی هایی است که متاسفانه بخاطر بی توجهی گردشگران در بالای سد که رودخانه جریان دارد در طبیعت رها شده اند و تا سد کرج پیش آمده اند که باید جمع آوری شوند تا آب سد آلوده زدایی شود.
این ارتشی ورزیده در پایان گفت:سومین ماموریت که تلخ ترین نیز است یافتن اجساد غرق شدگان است که دلهایمان را می آزارد ما در این سد از جسد کودک گرفته تا پیرمرد از آب بیرون کشیده ایم و بسیار ناراحت می شویم که ناآگاهی در زمان تفریح باعث عزادار شدن خانواده ها می شود ما اشک های زیادی دیده ایم و شوق دیدار خانواده ها با اجساد قربانیانشان باعث می شود سنگینی وظیفه را روی دوش خود بیشتر احساس کنیم و با یافتن هرجسدی چشم انتظاری ها را به پایان رسانده و از آب سد کرج هم آلوده زدایی می کنیم.
برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 279318 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟