قهرمان امدادرسانی در معدن آزادشهر گلستان یک مرد لاغر اندام بود + فیلم و عکس
حجم ویدیو: 14.90M | مدت زمان ویدیو: 00:02:02

به گزارش گروه حوادث Accidents رکنا، در سیزدهمین روز از دومین ماه بهار، معدن تونل شماره یک زمستان یورت ناگهان 35 معدنچی را در حصارهای تاریک خود به اسارت کشید و روزی سیاه درصفحه تاریخ شهرستان آزادشهر و استان گلستان ثبت کرد. همه چیز طی چند لحظه در اعماق تاریک معدن تیره و تار شد و پرونده زندگی کارگران سختکوش را برای همیشه بست تا زین پس قصه این معدن و معدنچی‌هایش برای نسل‌های بعد هم یادآوراین روز باشد.


اظهارات شاهدان حادثه

چند نفر از شاهدان حادثه Incident که دراطراف معدن حضورداشتند گفتند: انفجارحدود ساعت 11و300 دقیقه چهارشنبه اتفاق افتاد. گویا هنگام کار ناگهان برق لکوموتیو  از کار افتاده و کارگران که نمی‌دانستند عفریت مرگ این بار در لباس گاز متان برایشان دام مرگباری تنیده است، مثل خیلی از دفعات دیگرکه این مشکل رخ می‌داد، باطری یدکی آوردند تا با اتصال آن، دستگاه فلزی را از دل تاریک تونل به طرف بیرون حرکت دهند. اما هنوز نور کم سوی جرقه باتری فضای تاریک تونل را روشن نکرده بود که انفجار مهیبی رخ داد. همان موقع کشـــــــــــــــاورزانی هم که در روستاهای اطراف و در فاصله چندین کیلومتری از معدن قرارداشتند با شنیدن صدا دست از کار کشیده و وحشتزده به پرس و جو دراین باره پرداختند.
حادثه معدن 2
ورود نخستین گروه به تونل
نخستین گروهی که خود را به محل انفجار رساندند روستائیان بودند. هم آنان که فرزندان و عزیزانشان از کارگران معادن دوازده‌گانه منطقه هستند. لحظاتی بعد خبر به سایر نهادهای اجرایی استان اعلام شد و گروه‌های امدادی و مقام‌های مسئول راهی معدن زمستان یورت غربی شدند.بلافاصله عملیات تجسس و نجات آغازشد و بسرعت تعداد زیادی از مجروحان که هنوز هم آمار دقیق آنها اعلام نشده به بیمارستان‌های آزاد شهر، گنبد و شهرهای اطراف انتقال یافته و تحت درمان قرار گرفتند. اما هیچ کس نمی‌دانست که داخل تونل درجه فشار گاز متان به چند صدبرابرحد مجاز رسیده است. حدود ساعت دو بعداز ظهر استاندار صادقلو و تعدادی از مدیران ارشد استان به محل حادثه رسیده و دستورات لازم برای اعزام تیم‌های مختلف امدادی وعملیاتی صادرشد اما مشکل بزرگ، کمبود تجهیزات لازم بود. تا اینکه ساعاتی بعد از معادن اطراف، دستگاه‌های هواکش به محل حادثه رسید و همزمان با تخلیه گاز خطرناک، امکان ورود به داخل معدن فراهم شد.

1396021515015332310737284
ورود مردم بومی به چرخه امداد
درآن لحظه‌های نفسگیر بی‌تردید بهره‌گیری از بومی‌های توانمند وکارکشته تنها راه غلبه بر این رقیب قدر بود. تعدادی از معدنکاران قدیمی که بازنشسته شده‌اند وارد میدان شدند اما هنوز امکانات و تجهیزات کافی به نظر نمی‌رسید. گروه‌های مختلف امدادی به فکر راهی برای نفوذ به دل معدن تاریک وخطرناک بودند تا اینکه نیروهای ارتش، سپاه و سایر دستگاه‌های اجرایی نیز با تجهیزات لازم وارد صحنه شدند.بدین ترتیب طی چند ساعت هزاران نفر از ساکنان منطقه و نیروهای امدادی در مقابل تونل صف آرایی کردند. حالا تجهیزات مدرن‌تر نیز وارد شده و عملیات امداد و نجات سرعت بیشتری گرفته بود.

ساعت 8 شب هوا تاریک شده اما عملیات همچنان در حال انجام است. همان موقع علی ربیعی وزیرتعاون، کار و رفاه اجتماعی به همراه نعمت‌زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت که با دستور دکتر روحانی راهی منطقه شده بودند خود را به دهانه تونل رساندند. با حضور آن ها ستاد بحران همانجا تشکیل شد و راه‌های مختلف برای سرعت عمل در امداد و نجات تحت بررسی قرارگرفت.



کشف 16 جسد
حدود ساعت 11 شب بود که خبررسید 16 نفر از قربانیان حادثه از عمق 1100 متری تونل بیرون کشیده شده‌اند. با اعلام این خبر تقریباً دیگرهیچ روزنه امیدی باقی نماند. اما خانواده‌ها هنوز روحیه خود را نباخته بودند. انگار نمی‌خواستند مرگ عزیزان‌شان را باور کنند. اما ساعتی بعد وهمزمان با انتقال نخستین اجساد به داخل آمبولانس‌های مستقر در محل حادثه، صدای شیون زنان و ناله‌های مردان و اعضای خانواده معدنچی‌ها در ارتفاعات زمستان یورت طنین‌انداز شد. اما خیلی‌ها هنوز با امید، به عملیات چشم دوخته بودند.

ساعت2 بامداد وکشف 5 جسد دیگر
5 نفر دیگر از قربانیان حادثه نیز حدود ساعت دو بامداد از عمق تونل مرگ بیرون کشیده شدند. به نظر می‌رسید تجهیزات مدرن‌تر و امدادرسانان بومی تأثیر خوبی بر عملیات تجسس داشته. صدای قیژقیژ جت فن که گاز‌های انباشته در داخل تونل را به بیرون پمپاژ می‌کرد دردل تاریک شب از هر صدایی برای خانواده‌ها گوشنواز تربود. اما ناگهان خبری بسرعت برق وباد در منطقه پخش شد که امداد رسانان را میخکوب کرد. انگار تونل در هنگامه‌ای که همگان تصور می‌کردند در برابر اراده پولادین امداد رسانان تسلیم شده است، برگ جدیدی رو کرده بود. چراکه تیمی از امداد رسانان خبردادند که تونل در عمق 1100 متری بر اثر انفجار ریزش کرده و باعث توقف عملیات شده است.

روز دوم و کشف 5 جسد
همزمان با ادامه عملیات در روز دوم، جسد یکی از قربانیان ظهر روز پنجشنبه پیدا شد. این شروعی بود برای روانتر شدن دامنه تجسس‌ها. ساعاتی بعد هم 4 جسد دیگر با تلاش نیروهای امدادی بیرون کشیده شد و بدین‌ترتیب تعداد قربانیان فاجعه معدن به 26 نفر رسید.
 

اشک وآه خانواده معدنچیان
خانواده‌های معدنچی‌ها از نخستین ساعات پس از وقوع حادثه از راه‌های دور و نزدیک خود را به ارتفاعات زمستان یورت غربی رسانده بودند. تقریباً همه آنها در یک جمله با هم اتفاق نظر داشتند. «چرا تونلی که دبیل(دریچه مکش هوا)برایش تعبیه نشده اجازه کار و فعالیت داشت؟» و این پرسشی بود که هرخانواده‌ای با دیدن مسئولان از آنان در این باره توضیح می‌خواست. موضوع دوم درباره مدار بسته بودن تونل معدن بود. اینکه چرا این تونل تنها یک مسیرداشت که هم خروجی بود و هم ورودی؟ البته در این میان برخی از آنها درباره اینکه چرا نظارت و بازرسی از این معدن با کاستی‌های جدی همراه بود و چرا حقوق و بیمه کارگران بموقع و گاه با تأخیر طولانی پرداخت می‌شد یا اصلاً هنوز درباره پرداخت آن اقدامی صورت نگرفته سخن به میان آوردند.
 

اظهارات تنها بازمانده شیفت مرگ
عباس، کارگر جوانی است که بتازگی کار ساخت خانه‌ای کوچک در روستایشان را آغاز کرده است. او کارگر معدن است. همان معدنی که قربانگاه دست کم 35 معدنچی شد. «قرار بود من هم در همان شیفت به معدن بروم. تا شب قبل برنامه دیگری غیر از رفتن به محل کارم نداشتم. اما شب قبل استاد بنا زنگ زد و تأکید کرد که روز چهارشنبه به محل ساخت خانه‌ام می‌آید. صبح بود که از رفتن به معدن منصرف شده و در کنار استاد بنا به کار در ساخت خانه‌ام مشغول شدم اما هرگز نمی‌دانستم قرار است امروز روز پایانی زندگی دوستان وهمکارانی باشد که لحظه لحظه با آنها بودن برایم خاطره بود. شاید هم عمرم به دنیا بود و مشیت الهی بر زنده ماندنم نوشته شده بود.»
امداد رسان نمونه
یک مرد لاغر اندام که سال‌های طولانی در معادن منطقه کارکرده و اکنون به جرگه بازنشستگان پیوسته را باید قهرمان امداد ‌رسانی در «زمستان یورت» نامید. او از عصر روز حادثه وقتی امکان همراهی گروه‌های امدادی را به‌دست آورد به تنهایی موفق به بیرون آوردن 14 قربانی حادثه از عمق تونل ونجات چند مصدوم شد.
مرگ درچهارمین روز کار
به گفته مسئولان استان گلستان، از آنجا که 2 نفر از همسران قربانیان حادثه باردار هستند اقدامات لازم برای پیشگیری از بروز مشکلات روحی و روانی آنها در دستورکار قرارگرفت. این در حالی بود که بنا بر اظهارات یکی از معدنچی‌های نجات یافته، یکی از قربانیان حادثه تنها 4 روز از آغاز به‌کارش در معدن گذشته بود که قربانی حادثه شوم شد.

انفجار معدن در گلستان

 

انتقال 21 جسد به پزشکی قانونی
حسین زارعی- مدیرکل پزشکی قانونی استان گلستان- نیز با ابراز تأسف از این حادثه اسامی تعدادی از قربانیان حادثه معدن زمستان یورت را به این شرح اعلام کرد:محمود میردار، رضا کیلکی، بهرام بهرام هدایتی‌کرد- مهدی مشهدی-عباس طاهردوست-حسن سنچولی- محسن گنجی‌وطن-حسین خلیلی-صادق منصوری‌رضی-محمد مهران‌پور-علی جعفری‌فر-حمید میردار-حمزه گیلکی-نورالله سوسرایی-مجتبی سوسرایی-جعفر علیخانی-سید محمود حسینی-ناصر نوروزی-علی‌اکبر شهمرای- حسن قره‌داغلی.
مدیرکل پزشکی قانونی استان گلستان گفت: تاکنون پیکرهای 18 نفر از جانباختگان حادثه انفجار معدن زمستان یورت با حضور خانواده هایشان در پزشکی قانونی شهرستان آزادشهر شناسایی و به آنها تحویل داده شده است.حسین زارعی اظهارداشت: معاینات اولیه روی دیگر اجساد هم انجام شده اما معاینات تکمیلی و احراز هویت نهایی و قطعی در حال انجام است.

انفجار معدن در گلستان

ورود دستگاه قضایی به پرونده
هادی هاشمیان- رئیس کل دادگستری استان گلستان- نیز از تشکیل پرونده قضایی برای حادثه معدن ذغال سنگ آزادشهر خبر داد و اظهار داشت: سوابق بازرسی‎های معدن زمستان یورت غربی آزادشهر از اداره کار استان گلستان بررسی می‌شود تا مشخص شود که آیا از سوی مدیران معدن و دستگاه‎های اجرایی دراین حادثه تخلفی صورت گرفته یا نه.هاشمیان که برای بازدید از روند عملیات امدادرسانی و بررسی وضعیت معدن به محل حادثه رفته بود گفت: تیم قضایی کار تحقیقات میدانی از محل حادثه و جمع‌آوری اسناد و مدارک را بدون اینکه خللی به کار امداد و نجات معدنچیان گرفتار در معدن وارد شود آغاز کرده‌اند.وی همچنین از استقرار بازپرس ویژه در پزشکی قانونی آزادشهر خبر داد و گفت: این بازپرس به همراه تیم پزشکی قانونی کار تعیین هویت و صدور جواز دفن‌ جان باختگان را انجام می‌دهد.رئیس کل دادگستری گلستان همچنین با تکذیب شایعات مطرح شده در مورد دستگیری رئیس معدن یورت آزادشهرگفت: این پرونده در مرحله تحقیقات قرار دارد و تاکنون هیچ فردی در این زمینه بازداشت نشده است.



علت انفجار به روایت ربیعی
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی علت وقوع انفجار در معدن زمستان یورت شهرستان آزادشهر در شرق استان گلستان را تعویض باتری کشنده واگن‌ها در داخل تونل و جرقه ناشی از آن اعلام کرد.
علی ربیعی که ساعاتی پس از وقوع حادثه با دستور ویژه رئیس جمهوری به همراه وزیرصنعت، معدن و تجارت راهی محل حادثه شده بود، اظهار داشت: باتری کشنده واگن‌ها در عمق 700 متری تونل معدن دچار مشکل شده بود. به جای اینکه آن را به خارج از تونل انتقال دهند تا عملیات تعویض انجام گیرد، باتری به داخل تونل انتقال یافته و جرقه ناشی از آن باعث انفجار شد. با وجود این کمیته علت‌یابی حادثه انفجار در تونل معدن زمستان یورت با حضور کارشناسان به دقت این مسأله را مورد بررسی قرار خواهد داد.وی همچنین از فعالیت کمیته انسانی به منظور رسیدگی به وضعیت خانواده حادثه دیدگان و مجروحان معدن زمستان یورت خبر داد.
ربیعی اظهار کرد: این معدن برای شش ماه تعطیل خواهد بود تا اقدام‌ها و بررسی‌های لازم در این باره صورت گیرد.ضمن اینکه دولت حمایت‌های لازم از معدنچی‌ها و خانواده‌هایشان را در دستور کار دارد.

استقرار بالگرد هلال احمر در محل حادثه
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گلستان اعلام کرد: با توجه به صعب العبور بودن مسیر منتهی به معدن یورت، یک هزار قوطی کنسروجات، پتو و چادر امدادی، تجهیزات دارویی، کپسول‌های اکسیژن و ماسک‌های تنفسی به وسیله بالگرد هلال احمر به محل منتقل شد.
حسین احمدی درباره روند خدمات‌رسانی در حادثه ریزش معدن یورت اظهار کرد: پس از وقوع حادثه، بالگرد جمعیت هلال احمر بلافاصله در محل حاضر شد و اقدام به انتقال وسایل و تجهیزات مورد نیاز و همچنین نیروهای آتش‌نشانی به محل وقوع حادثه کرد.وی با اشاره به انجام چهارسورتی پرواز برای انتقال نیروی انسانی و تجهیزات مورد نیاز برای کمک به محبوس شدگان و مصدومان در معدن یورت، افزود: 12 نفر از مصدومان حادثه به وسیله بالگرد جمعیت هلال احمر به بیمارستان منتقل شدند؛ به علاوه طی چهارسورتی پرواز، اقلام و مواد غذایی مورد نیاز به محل حادثه منتقل شد.احمدی خاطرنشان کرد: بالگرد جمعیت هلال احمر تا پایان انجام عملیات امدادرسانی در محل وقوع حادثه مستقر بوده و نسبت به ارائه خدمات اقدامات لازم انجام خواهد شد.



انتقال 72 مصدوم به بیمارستان
سرپرست اورژانس کشور نیز گفت: حادثه انفجار معدن زغال سنگ 72 مصدوم داشته و تلاش برای یافتن محبوسان این حادثه تاعصرجمعه نیز ادامه یافت.پیرحسین کولیوند روز پنجشنبه درحاشیه عیادت از مصدومان حادثه انفجار معدن زغال سنگ آزادشهر در دو بیمارستان خاتم الانبیا و شهید مطهری گنبدکاووس گفت: نخستین گروه امدادی که به محل حادثه رسید، نیروهای اورژانس بودند.وی، تیم‌های اعزامی به محل حادثه را شامل 10 دستگاه آمبولانس، 2 دستگاه اتوبوس آمبولانس و یک بالگرد با تمام تجهیزات و نیروی پزشکی دانست و گفت: این تیم‌ها علاوه بر درمان سرپایی برخی مصدومان تا ساعت چهار بامداد پنجشنبه درمجموع تعداد 72 مصدوم را به سه بیمارستان منتقل کردند.
از مجموع مصدومان بستری شده در مراکز درمانی، 21 نفر مرخص شده‌اند و دو نفر نیز در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند. وضعیت عمومی مصدومان نیزهمزمان با ارائه خدمات تخصصی و پزشکی به آنان رو به بهبود است. ضمن اینکه تا ساعت چهار بامداد پنجشنبه در مجموع اجساد 21 جانباخته این حادثه غم انگیز تحویل پزشکی قانونی شد.



سه روز عزای عمومی در «گلستان»
در پی حادثه انفجار و جان باختن تعدادی از کارگران معدن زغال سنگ شهرستان آزادشهر؛ نماینده ولی فقیه در گلستان و استاندار استان سه روز عزای عمومی در این خطه شمالی کشورمان اعلام کردند. آیت‌الله سید کاظم نورمفیدی نماینده ولی فقیه در گلستان و حسن صادقلو استاندار، با صدور پیامی مشترک ضمن تسلیت جان باختن جمعی از کارگران معدن آزادشهر به مردم و خانواده این عزیزان؛ سه روز عزای عمومی در استان گلستان از روز پنجشنبه اعلام کردند.
شمارقربانیان به 22 نفر رسید
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گلستان نیزدیروز گفت: با پیدا شدن پیکر یک معدنکار دیگر حادثه انفجار در معدن زمستان یورت آزادشهر، آمار جانباختگان به 22 نفر رسید.رضا مروتی اظهارداشت: این معدن دارای تونل افقی به طول حدود 1800 متر با دو کارگاه استخراج زغال سنگ است که انفجار در 1400 متری رخ داده و ارتباط با کارگاه دوم همچنان قطع است.وی با بیان اینکه عملیات امداد رسانی در تونل با دشواری توسط گروه‌های مستقر در محل حادثه صورت گرفت، افزود: تلاش می‌شود در ساعات آینده گروه‌های امداد رسانی به محل حادثه رسیده و وضعیت محبوسان مشخص شود.



سطح ایمنی معدن خوب نبود
مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری گلستان نیز با اشاره به ادامه عملیات برای نجات معدنکاران محبوس در معدن زمستان یورت شهرستان آزادشهرتا عصرجمعه گفت: بررسی‌ها نشان داد سطح ایمنی این معدن خوب نبوده و ایمنی لازم را نداشته است.صادقعلی مقدم اظهار داشت: علت این حادثه انفجار گاز متان و بعد از آن پخش گاز منو اکسید کربن در داخل یکی از تونل‌های معدن بوده است. اینکه خطای انسانی عامل اصلی حادثه بوده محرز است. اما باید برای مشخص شدن و شناسایی عامل این حادثه تحقیق بیشتری صورت گیرد.

انفجار معدن در گلستان

تکذیب بازداشت مدیرمعدن
دادستان عمومی و انقلاب گرگان نیز خبر بازداشت مدیر معدن زغال سنگ آزاد شهر را رد کرد.حجت الاسلام حقی گفت: در رابطه با آتش‌سوزی معدن زغال سنگ آزاد شهر و به منظور برخورد با مقصر یا مقصران پرونده قضایی تشکیل شده است.وی با بیان اینکه پرونده در مرحله تحقیقات مقدماتی است، خاطرنشان کرد: در این رابطه هیچ فرد یا افرادی تاکنون دستگیر یا بازداشت نشده‌اند.



فقدان تجهیزات ایمنی در معادن آزادشهر
علیرضا ابراهیمی، نماینده مردم آزادشهر و رامیان درمجلس شورای اسلامی نیز با اشاره به امکانات و تجهیزات منتقل شده به منطقه برای تسریع و تسهیل در روند آواربرداری و امدادرسانی به حادثه دیدگان گفت: درخواست یک دستگاه مکش خاک از کرمان به آزادشهر را دادیم که با این اقدام به طورقطع روند آواربرداری شتاب بیشتری خواهد گرفت. وی با اشاره به فقدان تجهیزات ایمنی در معادن این شهرستان بیان کرد: بر خلاف معادن سایر مناطق از جمله طبس که به نسبت از ایمنی مطلوبی برخوردارند، حدود ۱۲ معدن منطقه آزادشهر و رامیان از نبود تجهیزات ایمنی رنج می‌برند و فقدان تجهیزات ایمنی خطر بالقوه‌ای است که سایر معادن منطقه ما و معدنکاران آنها را تهدید می‌کند؛ به گونه‌ای که حتی امکانات اولیه معادن منطقه ما نیز قدیمی و فرسوده است.ابراهیمی با اشاره به مشکلات معیشتی و شغلی کارگران معادن آزادشهر و رامیان خاطرنشان کرد: متأسفانه حقوق و حق بیمه معدنکاران منطقه ما بعضاً سه الی چهار ماه پرداخت نمی‌شود.



عمدی بودن حادثه معدن آزادشهر کذب است
استاندار گلستان با اشاره به اینکه هرگونه اظهار نظر فنی در زمینه حادثه معدن آزادشهر باید از سوی کمیته متخصص بیان شود، گفت: نقل قولی که از طرف من درباره عمدی بودن حادثه بیان شده بی‎‌اساس و کذب است. حسن صادقلو اظهار داشت: هرگونه اظهار نظر فنی در زمینه حادثه معدن آزادشهر باید از سوی کمیته متخصص بیان شود، ضمن اینکه اکنون تمرکز ما روی عملیات امداد و نجات است.
وی افزود: ورزیده‌ ترین گروه‌های متخصص، اقدامات را با امکانات و تجهیزات لازم انجام می‌دهند و 68 نفر کارگر در همان ساعات اولیه نجات یافتند در غیر این‌ صورت تلفات بیشتر بود.استاندار گلستان یادآور شد: به علت سست شدن دیواره‌های معدن، کار امداد و نجات با تدبیر خاص و احتیاط پیش می‌رود چرا که ممکن است برای نیروهای امدادگر حادثه ایجاد شود.



احتمال زنده ماندن معدنچی ها
فرمانده یگان ویژه استان گلستان در رابطه با آخرین وضعیت امدادرسانی به محبوس شدگان معدن بیان داشت: به دلیل حساس بودن وضعیت معدن و ریزش‌هایی که صورت گرفته است عملیات به سختی به جلو می‌رود چراکه امکان ریزش مجدد وجود دارد.سرگرد قاسمی تأکید کرد: اگر لوله‌های اصلی اکسیژن آسیب ندیده باشد امکان زنده ماندن کارگران محبوس شده بالا است. به همین خاطر عملیات امدادرسانی با وسواس و حساسیت بالایی انجام می‌شود که همین امر امکان دارد نتیجه نهایی را زمانبر کند و شاید این عملیات تا چهار روز دیگر به طول انجامد.
ابراز همدردی کشورهای خارجی
دولت کانادا در پیامی با خانواده‌های جان‌باختگان حادثه معدن آزادشهر استان گلستان اظهار همدردی کرد.
در این پیام آمده است: «‏انفجار معدن زغال‌سنگ گلستان ایران باعث اندوه بسیار ما شد. دولت کانادا این واقعه دلخراش را به خانواده‌های جان‌باختگان تسلیت می‌گوید.»
وزارت امورخارجه ترکیه نیز دیروز با صدور پیامی، جان باختن معدنچیان را به دولت، ملت وخانواده‌های قربانیان تسلیت گفت.
سرژ سرکیسیان و کارن کاراپتیان رئیس جمهوری و نخست‌وزیر ارمنستان و گالوست ساهاکیان رئیس مجلس این کشور، واقعه انفجار معدن زمستان یورت در آزادشهر را که جان شماری از هموطنان را گرفت به حسن روحانی، اسحاق جهانگیری و علی لاریجانی تسلیت گفتند.
وزارت امورخارجه فرانسه نیز در پیامی ضمن ابراز همدردی با خانواده‌های قربانیان این حادثه، همبستگی خود با مردم ایران را اعلام کرد.
شیخ صباح الاحمد امیرکویت و مقامات این کشور به حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی ضمن عرض تسلیت این حادثه دردناک به دولت وملت ایران برای قربانیان این حادثه طلب رحمت و آمرزش الهی و برای مصدومان آرزوی شفای عاجل کرد.امیر کویت در پیام خود همچنین برای خانواده‌های داغدار این حادثه آرزوی صبر وشکیبایی کرد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

این اخبار را از دست ندهید:

شوهر خاله ام مرا به اتاق تاریک برد تا ارواح خبیث را از کالبدم خارج کند ولی ... / هانیه شکنجه شیطانی شد

پریسا بیوه بود و اصرار داشت تا اکرم را طلاق بدهم اما آن حادثه شوم چشمان من را باز کرد

دردسر دوستی مرد متاهل با دختر آبادانی / جوان تهرانی وقتی سر قرار شوم رسید خشکش زد+عکس

اعدام پنجشنبه صبح در زندان مشهد

شبی که به خاطر صیغه شدن مادرم فرار کردم...!

مرد میانسال با زنم خیلی صمیمی حرف می زد، وقتی در حیاط خانه بود...

دختر جوان به خاطر یک فیلم شیطانی عضو باند مخفوف شد

تصاویر و اسامی گرفتار شده ها و قربانیان معدن آزادشهر گلستان + جزئیات

داماد شب جشن عروسی، عروس را رها کرد و رفت!

قتل پدرزن» به دست داماد جوان

راز شوم جسد سوخته شده یک مرد جنگل حمیدیه / زن شیطان صفت و سه مرد دستگیر شدند

فرجام زن دیوانه ای که 7فرزندش را کشت+ عکس

پدیده عجیب در آسمان / رعد و برق آسمان قم را سبز کرد+ تصاویر

شیون دلخراش 26 کودک روستایی که پدرشان در معدن آزادشهر گلستان دفن شد + عکس قربانیان و جدول

مجازات اعدام برای دو ستاره فوتبال+ عکس

تهران را آب برد! +تصاویر

 

 

کدخبر: 262336 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟