در این حادثه Incident که دوشنبه 11 اردیبهشت رخ داد هواپیمای بوئینگ 777 با 313 سرنشین در نزدیکی فرودگاه بانکوک در تایلند به مدت 40 دقیقه در چاله هوایی گیر افتاد و تکانه‌های شدید آن تعدادی از مسافران را بشدت مجروح کرد.
براساس اطلاعیه شرکت هواپیمایی روسی، این چاله هوایی که در هوای صاف به وجود آمده بود، غیرقابل پیش‌بینی بوده و قابل رؤیت نیست اما علت آسیب دیدن مسافران، به طورعمده نبستن کمربند ایمنی بوده است.
تصاویر ضبط شده از داخل هواپیما، مسافران وحشت زده را نشان می‌دهد که در راهروی هواپیما روی هم افتاده‌اند. همچنین در بخش‌هایی از فیلم می‌توان ریختن چمدان‌ها و غذاها را هم دید.
مجروحان این حادثه که 24 روسی و 3 تایلندی بودند، پس از فرود پراسترس هواپیما در فرودگاه بانکوک تحت درمان قرار گرفتند و 15 نفر از آنها به بیمارستان منتقل شدند. سه نفر از مسافران مجروح که از ناحیه بینی و ستون فقرات دچار شکستگی‌های متعدد شده‌اند بلافاصله تحت عمل قرار گرفتند و درمان آنها ادامه دارد.
یکی از مسافران که معتقد است هرگز این تجربه هولناک را فراموش نمی‌کند گفت: «لرزش‌ها تمام نمی‌شد، هرچه سعی می‌کردم خودم را روی صندلی نگه دارم تلاشم بیهوده بود و دست آخر هم نتوانستم کاری کنم و به سقف هواپیما خوردم.»
الکساندر روزف خلبان هواپیما نیز گفت: «در این نوع تلاطم هوایی که «تلاطم هوای صاف» نام دارد در آسمان آبی و آرام و بدون هیچ نشانه‌ای روی می‌دهد و فرار Escape از آن غیرممکن است. این  تغییر غیرمنتظره در رادار هم دیده نمی‌شود و خلبان تنها از گزارش خلبانان دیگر می‌تواند از آن مطلع شود. در این حادثه هم بیشترین تلاطم و ضربه را مسافرانی احساس کردند که در بخش عقب هواپیما نشسته بودند.»
شرکت هوایی اروفلوت روسیه با اشاره به سابقه 23 هزار ساعت پرواز خلبان این بوئینگ اعلام کرد هزینه درمان مجروحان را می‌پردازد. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 261646 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟