فیلیپین روز شنبه اعلام کرد: زمین لرزه 6.7 ریشتری جمعه شب در جزیره میندانائو در جنوب این کشور باعث مرگ چهار تن و مصدومیت حدود 100 تن دیگر شد.

زلزله ای به بزرگی 6.7 در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) اواخر جمعه قسمت جنوبی فیلیپین را تکان داد و باعث آسیب دیدن برخی ساختمان ها، کشته شدن دستکم چهار نفر و فرار Escape ساکنان از خانه هایشان شد.

این زلزله ساعت 22 جمعه شب به وقت محلی دراستان سوریگائوی شمالی و در عمق 11 کیلومتری زمین ثبت شد.

به نوشته تارنماهای 'سان دیلی' و 'فیل استار'، بسیاری از ساکنان منطقه به دلیل وحشت از تکرار زلزله، شب را در خارج از خانه های خود بسر بردند.

تارنمای 'نیو استریت تایمز' مالزی تعداد کشته های این زلزله را چهار تن و مصدومین را دستکم 100 تن اعلام کرد، هر چند تارنماهای 'فیل استار' و 'سان دیلی' تعداد کشته ها را سه تن و مصدومین را حدود هفت تن گزارش کرده است.

مرکز اعلام خطر سونامی اقیانوس آرام نیز پس از این زمین لرزه قوی، تهدیدی در مورد وقوع سونامی اعلام نکرد.

آخرین زمین لرزه مرگبار در فیلیپین اکتبر سال 2013 میلادی با قدرت 7.1 ریشتر اتفاق افتاد ک که براثر آن بیش از 220 نفر کشته شدند.

زمین لرزه ای به قدرت 6.5 ریشتر نیز مهر ماه امسال داوائو شرقی در جزیره میندانائو را لرزاند اما هیچگونه آسیب و صدمه ای به همراه نداشت.

فیلیپین به دلیل قرار داشتن روی کمربند زلزله همواره شاهد زلزله های کوچک و بزرگی بوده است.

فیلیپین پیش از این در سال 1976 نیز پس از وقوع زلزله 7.9 ریشتری که جزیره میندانائو در جنوب این کشور را لرزاند، شاهد سونامی بزرگی بود که 700 کیلومتر از مناطق ساحلی این کشور را در نوردید. بر اثر این سونامی پنج هزار نفر کشته، دو هزار و 200 نفر ناپدید، 9 هزار و 500 نفر مجروح و بیش از 93 هزار و 500 نفر نیز بی خانمان شدند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 244295 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟