زنده به گور شدن 2 مامور  برق کردستان زیر بهمن

علی مفاخری فرماندار سروآباد در کردستان گفت: سقوط Fall بهمن در گردنه ژالانه در مسیر ارتباطی شهر اورامان و 10 روستای تابعه آن، باعث جان باختن 2 نفر از نیروهای اداره برق این شهرستان شد.

وی با تسلیت این حادثه Incident ناگوار به خانواده های آنها ادامه داد: این 2 نفر در حین ماموریت برای رفع مشکل قطعی برق منطقه اورامان عازم گردنه ژالانه بودند، که در منطقه ای به نام هزارانی گرفتار سقوط بهمن شدند.

فرماندار سروآباد اضافه کرد: پس از اطلاع از این حادثه، بلافاصله نیروهای اورژانس و هلال احمر به محل حادثه اعزام شدند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان سروآباد نیز به خبرنگار ایرنا گفت: ساعت 13 دوشنبه درپی تماس تلفنی با مرکز اورژانس 115 مبنی بر سقوط بهمن در گردنه ژالانه بلافاصله نیروهای اورژانس، هلال احمر و فوریت های پزشکی مستقر در روستای حسین آباد این شهرستان عازم محل حادثه شدند.

ایوب غلامی افزود: با تلاش نیروهای امدادی، عملیات امداد و نجات آغاز و امدادگران موفق شدند این 2 نفر را از زیر بهمن بیرون بیاورند اما اقدامات احیا ناموفق بود و هر 2 نفر جان باختند.

او ادامه داد: فوت شده ها توسط فوریت های پزشکی و هلال احمر به بیمارستان بوعلی شهرستان مریوان منتقل شدند.

به گفته وی، پیام محمدی 23 ساله و داریوش شاکری 26 ساله هر 2 از اهالی روستای چشمیدر و از نیروهای شرکت برق سروآباد، جانباختگان این حادثه هستند.

به گزارش ایرنا، گردنه ژالانه مسیر ارتباطی شهر اورامان تخت و 10 روستای تابعه آن از روز شنبه به دلیل بارش شدید برف و کولاک بسته شده بود، که امروز بعد از 2 روز از بسته شدن یک لاین آن با تلاش شبانه روزی نیروهای راهداری شهرستان سروآباد بازگشایی شد.

بارش سنگین برف در گردنه ژالانه که راه ارتباطی بیش از 12 هزار نفر از جمعیت منطقه اورامان است هرساله در فصل زمستان با بارش برف و کولاک باعث مختل شدن تردد و گاها مسدود شدن آن خواهد شد.

براساس آمارها در استان کردستان 16منطقه کولاک گیر و بهمن خیز و همچنین 23 گردنه وجود دارد که این مناطق راهداری را در زمستان با مشکلات فراوانی مواجه کرده است.

شهرستان سروآباد با 2 بخش مرکزی و اورامان در فاصله 90 کلیومتری غرب سنندج مرکز استان کردستان واقع شده است. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 241499 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟