فوری/گرفتار شدن چند نیروی امدادی زیر آوار ساختمان پلاسکو/4 طبقه دوباره آتش گرفت

سید جلال ملکی  سخنگوی سازمان آتش‌ نشانی گفت: صبح امروز ساختمان پلاسکو تهران طعمه حریق گسترده شد.

وی افزود: بلافاصله آتش‌ نشان های ۴ ایستگاه به همراه ۲ خودرو نردبام و تشک نجات به محل آتش‌ سوزی اعزام شدند و پس از آن، نیروهای 4 ایستگاه دیگر نیز برای امدادرسانی خود را به محل حادثه Incident رساندند.

سخنگوی سازمان آتش نشانی با اشاره به ادامه داشتن فعالیت آتش نشان ها در محل حادثه اظهارکرد: شدت آتش سوزی به حدی است که فعالیت آتش نشان ها هنوز در ساختمان پلاسکو ادامه دارد.

ملکی در خصوص وضعیت محل حادثه تصریح کرد: ساختمان پلاسکو که در چهارراه استانبول واقع شده دارای 15 طبقه است که متاسفانه حریق از طبقه نهم به بالا زبانه کشیده اما شرایط اکنون در حال کنترل آتش نشان ها است.

همچنین اسماعیل فراهانی، معاون عملیات اورژانس تهران نیز در گفت و گو با خبرنگار گروه جامعه خبرگزاری میزان گفت: پس از آتش سوزی گسترده در ساختمان پلاسکو تهران، نیروهای اورژانس در محل حادثه حضور یافتند.

وی افزود: حادثه تاکنون مصدومی نداشته و در حال حاضر یک دستگاه اتوبوس آمبولانس و 2 دستگاه آمبولانس در محل حاضر هستند.

بر اساس این گزارش، پس از آتش سوزی گسترده در ساختمان پلاسکو در محدوده این ساختمان، برخی محدودیت های ترافیکی نیز اعمال شده است.

محدودیت های ترافیکی به شرح ذیل است:

1- مسیر خیابان جمهوری از چهارراه استانبول به سمت میدان بهارستان مسدود است.

2- مسیر خیابان فردوسی از میدام امام خمینی(ره) به سمت شمال مسدود است.

بر اساس اعلام سخنگوی سازمان آتش نشانی، حریق اکنون اطفا شده و آتش نشان ها برای یافتن مصدومان احتمالی در محل حضور یافته اند. تاکنون 200 آتش نشان در حال عملیات هستند.

سید جلال ملکی با اشاره به آغاز حریق از ساعت 7 و 59 دقیقه صبح اظهارکرد: در شرایطی که حریق ساختمان پلاسکو از ساعت 7 و 59 دقیقه آغاز شده، اکنون آتش تحت کنترل آتش نشان ها در آمده است.

وی افزود: آتش نشان ها در مدت 2 دقیقه و 2 ثانیه پس از اعلام حریق در محل حاضر و اکنون نیروهای بیش از 10 ایستگاه سازمان آتش نشانی در محل حضور دارند.

سخنگوی سازمان آتش نشانی با تاکید بر غیر ایمن بودن ساختمان پلاسکو تصریح کرد: با وجود اخطارهای مکرر ارائه شده به صاحبان مغازه های ساختمان پلاسکو، این صاحبان برای تامین ایمنی این ساختمان هیج تلاشی نکرده بودند.

همچنین حسن عباسی، سخنگوی اورژانس تهران نیز در گفت و گو با خبرنگار گروه جامعه خبرگزاری میزان در رابطه با مصدومان این حادثه گفت: تاکنون این حادثه 2 مصدوم داشته است. یکی از آنها یک آتش نشان و دیگری یکی از افراد محبوس در طبقات بالایی ساختمان پلاسکو بوده که این افراد بلافاصله به بیمارستان منتقل شده اند.

اسماعیل فراهانی، معاون عملیات اورژانس تهران نیز در گفت و گو با خبرنگار گروه جامعه خبرگزاری میزان از دودگرفتگی 8 آتش نشان حاضر در محل ساختمان پلاسکو و انتقال یک تن از آنها به بیمارستان خبرداد.

عکس های بیشتر از این حادثه را اینجا و فیلم این آتش سوزی را اینجا ببینید.

 

این خبر در حال تکمیل است...برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

959392_376

959401_984

959447_127

کدخبر: 239180 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟