پاتوق معتادان در جوادیه آتش گرفت

سیدجلال ملکی سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران گفت: وقوع حادثه Incident حریق در یک ساختمان سه طبقه در ساعت 19:32 شب گذشته به سامانه 125 اطلاع داده شد و در پی آن ستاد فرماندهی آتش‌نشانان دو ایستگاه را به محل حادثه واقع در بیست متری جوادیه اعزام کرد.

وی با اشاره به حضور آتش‌نشانان در محل ادامه داد: محل حادثه یک ساختمان 3 طبقه متروکه بود که حریق در طبقات دوم و سوم آن رخ داده و شعله‌های آتش از طریق درختان در حال سرایت به خانه‌های مجاور بود.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران با بیان اینکه به گفته اهالی محل این ساختمان به محلی برای تجمع افراد معتاد Addicted و لامکان تبدیل شده بود اظهار کرد: به دلیل اینکه امکان محبوس شدن افراد در میان شعله‌های آتش وجود داشت، آتش‌نشانان با تقسیم شدن به دو گروه عملیات اطفای حریق و جست‌وجو برای نجات را آغاز کرده و یک گروه از آتش‌نشانان مدتی بعد ضمن توسعه از جلوگیری حریق موفق به مهار و اطفای کامل حریق در این ساختمان شدند.

به گفته ملکی، داخل این ساختمان مملو از ضایعات، پارچه و دیگر مواد سریع‌الاشتعال بود که ظاهرا توسط افراد معتاد جمع‌آوری و به این محل آورده شده بود.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران اضافه کرد: گروه دیگری از آتش‌نشانان نیز با حضور در طبقات عملیات جست‌وجو را آغاز کرده و مشخص شد این حادثه مورد مصدوم یا فوتی نداشته است.

به گفته ملکی، آتش‌نشانان پس از ایمن‌سازی محل در ساعت 20:33 به عملیات خود خاتمه داده و محل را به عوامل انتظامی تحویل دادند.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران درباره علت وقوع این حادثه به ایسنا گفت: بررسی کارشناسان آتش‌نشانی برای تعیین علت قطعی این حادثه ادامه دارد اما با توجه به اینکه این ساختمان برای تجمع افراد معتاد بدل شده و به گفته همسایگان نیز پیش از این نیز افراد معتاد اقدام به روشن کردن آتش کرده بودند، به احتمال زیاد همین موضوع سبب وقوع حریق شده است.

ملکی با هشدار به مالکان ساختمان‌های متروکه اظهار کرد: برابر قانون Law اگر حادثه‌ای در ساختمان‌های متروکه رخ دهد، مسوول مالک ساختمان است. لذا به این افراد توصیه می‌شود که حتما نسبت به ایمن‌سازی و مقاوم‌سازی ساختمان خود حساس بوده و آن را به حال خود رها نکنند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 236554 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟