به گزارش رکنا، سرهنگ رضا عزیزی، رئیس پلیس Police راه استان همدان با اعلام این خبر گفت: شب گذشته یک زوج 28 و 32 ساله هنگام عبور از عرض جاده ای در فرعی رزن به سمت قروه درجزین و نزدیکی روستای فارسچین دچار سانحه می شوند.
این مقام انتظامی اضافه کرد: خودروی سواری که با سرعت بالا در این جاده در حال تردد بود با عابران جوان برخورد کرده و از محل حادثه Incident متواری می شود ولی پس از گذشت دو ساعت خود را به پاسگاه انتظامی معرفی می کند.
وی بیان کرد: تردد با سرعت بالای خودرو و محدودیت دید راننده به علت استفاده عابران از لباس های تیره عامل بروز این سانحه فوتی بوده است.
عزیزی افزود: در 9 ماهه سال جاری 25 عابر هنگام عبور از عرض جاده به علت بروز سانحه تصادف Crash جان باختند همچنین 704 تن مجروح شدند.
رئیس پلیس راه استان همدان بیان کرد: عابران پیاده هفت درصد از مجروحان و متوفیان سوانح جاده ای استان را تشکیل می دهند که این آمار از کل متوفیان و مجروحان سوانح درون شهری بالاتر است.
وی خاطرنشان کرد: در بیشتر مواقع عابران در بروز سوانح فوتی مقصر هستند ولی با وجود در نظر گرفتن جریمه برای عابران مقصر در قانون Law جدید رسیدگی به تخلفات رانندگی ولی مکانیزمی برای جریمه کردن و وصول آن پیش بینی نشده است.
عزیزی تاکید کرد: نبود زیر ساخت مناسب از جمله گذرگاه ایمن و خط کشی محل تردد عابران در بالا رفتن آمار متوفیان این حوزه موثر است.
این مقام انتظامی در ادامه گفت: البته در برخی از جاده ها با وجود در نظر گرفتن زیرساخت ایمن برای تردد ولی عابران از آن ها برای عبور از عرض خیابان استفاده نکرده که این مسائل باید فرهنگسازی شود.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 235475 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟