برخورد دستگاه قضایی با سارقان و دارندگان سلاح غیر مجاز قاطع و جدی است

حجت الاسلام صادق مرادی رئیس کل دادگستری استان خوزستان در جلسه با رئیس دادگستری، دادستان و قضات حوزه قضایی بهبهان پیرامون آمار عملکرد دادگستری و دادسرای این شهرستان، بر لزوم برخورد قاطع و جدی دستگاه قضایی با سارقان و دارندگان سلاح غیر مجاز تاکید و اظهار کرد: دستگاه قضایی بدون هیچ گونه مسامحه و مماشاتی مجازات سنگینی را برای سارقان و دارندگان سلاح غیر مجاز در نظر گرفته است.

به گزارش رکنا، وی افزود: امنیت مردم خط قرمز دادگستری خوزستان است و در این زمینه از هیچ تلاشی دریغ نخواهد کرد.

رئیس کل دادگستری خوزستان در ادامه رفع اطاله دادرسی، تسریع در امور جاری محاکم، افزایش دقت، جلوگیری ازسردرگمی اشخاص در پیگیری پرونده‌ها، جلوگیری از طرح دعاوی تکراری، پیشگیری از وقوع جرم را از مزایای استفاده و بهره برداری از دادرسی الکترونیکی بر شمرد و گفت: کاهش هزینه‌های سیستم قضایی، افزایش سرعت انجام کارها، انسجام در مجموعه اطلاعات سیستم قضایی، افزایش امنیت قضایی و اداری از دیگر دستاوردهای دادرسی الکترونیکی است.

وی ادامه داد: دادرسی الکترونیکی فرایندی نوین است که می تواند بسیاری از مشکلات روند دادرسی در شعب دادگاه ها را برطرف ساخته و کمک بزرگی در برقراری عدالت و پاسخ گویی قانونی در کوتاهترین زمان، باشد.

مرادی خاطر نشان کرد: آن چیزی که بسیار مهم است اجرای صحیح سیاستها قوه قضائیه و سند تحول قضایی است و توجه و اهتمام ویژه ی باید نسبت به اجرای آنها داشته باشیم.

رئیس دستگاه قضایی خوزستان هدف از بازرسی و سرکشی از شعب دادگاه ها و دادسراها حوزه های قضایی را رفع نواقص و مشکلات آنها دانست و عنوان کرد: با توجه به حجم عظیم خدمات‌دهی دستگاه قضایی در سراسر استان و به منظور تسریع و دقت در انجام امور ارباب رجوع در مراجعه به دادگاه‌ها و رفع دغدغه‌های همکاران قضایی و اداری بازدید و بازرسی‌ها صورت می‌پذیرد که امیدواریم مشکلات آنان مرتفع شوند.

وی بر تسریع در تعیین تکلیف پرونده‌های قضایی معوقه تاکید کرد و افزود: پرونده‌های معوقه باید با دقت و سرعت رسیدگی و مختومه شوند و نباید اینگونه پرونده ها در رسیدگی آنها بیشتر از این مدت طول بکشد.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 698849 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟