تشدید برخورد با تورهای غیر مجاز گردشگری در مشهد

به گزارش رکنا، اسماعیل رحمانی افزود: در راستای سامان‌دهی شرکت‌ها و دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری و جلوگیری از صدور مجوز برای برگزاری سفرهای گروهی که موجب اختلاط غیرمنطبق با ارزش‌های جامعه می‌شود، همه شرکت‌ها باید از صدور مجوز سفر گروهی غیرمشروع خودداری کنند.

وی ادامه داد: در صورت بی‌توجهی به شیوه‌نامه‌های بهداشتی و موازین قانونی، مسئولیت متوجه مدیر شرکت یا دفتر خدمات مسافرتی خواهد بود.

معاون دادستان عمومی و انقلاب مرکز خراسان رضوی با بیان اینکه برگزاری تورهای خانوادگی با رعایت شئونات اسلامی و موازین قانونی بلامانع است، گفت: با گردشگری مخالفتی وجود ندارد، هدف ما کمک به توسعه گردشگری و برخورد با متخلفان است.

رحمانی درباره همراهی افراد مجرد در تورهای گردشگری اظهار کرد: با همراهی افراد مجرد در تورهای گردشگری مشکلی نداریم اما باید شرایط و مقررات تعیین شده، موازین و شئونات اسلامی رعایت شود.

معاون دادستان عمومی و انقلاب مشهد از شرکت‌ها و دفاتر خدمات گردشگری خواست تا هنگام صدور بیمه‌نامه، به هویت افراد ثبت‎نام کننده به منظور جلوگیری از وقوع بزه توجه کنند.

رحمانی گفت: با هرگونه فعالیت گروهای غیرمجاز که در فضای مجازی فعالیت می‌کنند برخورد خواهد شد و فضاهای مورد استفاده آن‌ها از طریق پلیس فتا مسدود می‌شود. اگر با متخلفان قاطعانه برخورد شود تور غیرمجازی برگزار نمی‌شود.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 680726 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟